Løn og regnskabsmedarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til Det Fælles Regnskabskontor for menighedsråd i Struer, Lemvig og Holstebro provstier

Du skal blive medarbejder hos os, hvis du godt kan lide tal og struktur. Det er rigtig vigtigt for os, at du også kan lide fællesskab. Det Fælles Regnskabskontor har siden 1. januar 2023 været et tilbud til menighedsrådene i de 3 provstier – et tilbud, der er blevet taget så godt imod, at vi nu har behov for at ansætte yderligere en regnskabsmedarbejder i en stilling på 30 timer/uge med mulighed for flere timer, i takt med at udviklingen. stillingen ønskes besat 1. juni 2024

Vi er en selvstændig juridisk organisation med egen bestyrelse, valgt af og blandt de deltagende menighedsråd. Bestyrelsen er ansættelsesmyndighed i samarbejde med regnskabskontorets daglige leder. Vi er 5 medarbejdere i varierende ansættelsesgrader til at servicere pt. 20 menighedsråd. Fysisk har vi kontor i Businessparken i Struer. Vi sætter faglighed, IT-færdigheder, service, god kommunikation og et godt arbejdsmiljø højt. Vi arbejder efter et årshjul og kan i perioder have mange opgaver med deadlines. Aftenmøder med bl.a. menighedsråd forekommer i mindre omfang.

De vigtigste arbejdsopgaver:

  • Løbende kontakt med menighedsrådene både via mail, telefon og møder. Her får vi information om f.eks. afvigelser i løn, spørgsmål til budgetter og betaling af regninger, ønsker til vejledning inden for økonomilov og god offentlig forvaltning. 
  • Bogføring, afstemning og klargøring til kasseeftersyn. 
  • Udarbejde budgetforslag, kvartalsrapporter og regnskaber til menighedsråd og revisor. Om foråret er der typisk mere travlt end om efteråret. 
  • Lønbehandling, ferieregnskab, refusionsopgørelser m.v.
  • Momsopgørelser og indberetninger. Du får ansvar for momsopgørelse og indberetninger for de menighedsråd, du er primær regnskabsmedarbejder for.
  • Udviklingsopgaver, som understøtter, at menighedsrådene kan leve op til gældende lovgivning.

Vi forventer ikke, at du kan alt fra dag ét. Dine kolleger vil give dig en grundig oplæring og indføring i kirkeregnskab, og du vil komme på relevante kurser. Der er en obligatorisk uddannelse svarende til ca. 3 uger fordelt over 2 år. Vi løser de udfordringer, vi oplever, sammen, og det skal derfor være naturligt for dig at spørge om hjælp og hjælpe andre.

Dit arbejde med at understøtte menighedsrådene i løn og regnskabsmæssige opgaver foregår i tæt samarbejde med menighedsrådene, som har ansvaret for kirkekasserne. Der er også et tæt samarbejde med HR og provstierne, hvor vores fælles indsats betyder fælles succes mhp. at lette menighedsrådenes administrative arbejde. 

Vi tilbyder:

  • Du kan formentlig godt lide administration, økonomi, budgetter etc. Og der er rigtig god mulighed for at fordybe sig i netop dét, du synes, er spændende som en del af den samlede udviklings- og arbejdsproces. 
  • Du bliver en del af et fællesskab, hvor I er mange med de samme interesser. Det betyder også, at der er god støtte, hvis noget driller. Der vil altid være nogen at sparre med, så du kan komme videre med dine opgaver.
  • En fleksibel arbejdsplads, hvor der er plads til en hverdag, som skal gå op. Vi er alle ansvarlige og har tillid til hinanden, hvilket gør det muligt at være fleksible i forhold til opgaver og arbejdstid. Der er mulighed for lave aftaler om hjemmearbejde. 
  • Der er rigtig gode muligheder for at udvikle sig både fagligt og personligt. Det Fælles Regnskabskontor udvikler sig hele tiden ift. opgaver, lovgivning og samarbejder, hvor du er en central medspiller. 
  • Du behøver ikke smøre madpakke – du har mulighed for at blive en del af kantineordningen. 

 

Vi søger netop dig, som har følgende profil: 

  • Du har lyst og er god til at lære nye arbejdsområder at kende.
  • Du tager aktivt del i, at helheden fungerer og driften er stabil og er derfor fleksibel i forhold til opgavevaretagelsen. Vi hjælper hinanden med at yde den bedste service over for menighedsrådene.
  • Du har flair for administration og økonomi og gerne erfaring inden for kirken som arbejdsplads eller anden offentlig regi.  Evt. kendskab til KMD-lønsystem, Brandsoft eller gode evner til at tillære nye it-systemer. 
  • Du må gerne være regnskabsuddannet med erfaring, men det er ikke et krav.
  • Du må gerne have erfaring med lønadministration, regnskabsføring og formidling/ fremlæggelse (for mindre grupper).
  • Du arbejder godt under periodevis pres for deadlines og er samtidig en fantastisk kollega. 
  • Du er god til at prioritere og være selvstrukturerende i forhold til dine daglige opgaver.
  • Du er positiv og imødekommende samt god til at skabe relationer.
  • Du er interesseret i lovgivning indenfor folkekirkens økonomi.
  • Du har bil og almindeligt kørekort. 

Du er altid velkommen til at give Susanne et kald på tlf. 22750899 og vende din profil, hvis du er i tvivl om kvalifikationerne eller har andre spørgsmål.

Ansøgningsfrist fredag d. 26. april, kl. 12.00

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 2. Årslønnen aftales indenfor intervallet kr. 303.863 – 402.618 kr. årligt. Der er rådighedsforpligtelse til stillingen og rådighedstillægget udgør årligt 36.051 kr., som tillægges årslønnen. Der betales desuden et OK-tillæg på 869 kr. årligt. Alle tal opgivet i nutidskroner for en fuldtidsstilling 37 timer pr. uge. Herudover får du en 18% fuld arbejdsgiverbetalt pensionsordning. (Der tages forbehold for ændringer i forbindelse med OK24)

Løn og tillæg kvoteres i overensstemmelse med ansættelsesgraden. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem Bestyrelsen for Det Fælles Regnskabskontor og Danmarks Kordegneforening.

Vi indhenter referencer i forbindelse med ansættelsessamtalen, som forventes at finde sted d. 29.04.2024 om formiddagen. Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelsesproceduren.

Flere oplysninger kan findes på:

https://www.lemvigprovsti.dk/regnskabskontor

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holstebro Provsti, Kirkestræde 9A, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6029761

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook