Bliv jobkonsulent i sygedagpengeindsatsen: gør en forskel for sygemeldte og virksomheder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Sjælden mulighed – et attraktivt job. Kan du få andre til at lykkes, og ser du dig selv som jobkonsulenten, der som vi, mener at det er væsentligt, at sygemeldte bevarer tilknytningen til arbejdsmarkedet? Vil du være en nøgleperson i et dedikeret team hvor din indsats virkelig gør en forskel i andres liv?

Så er du måske den inspirerende og energigivende jobkonsulent, vi mangler i sygedagpengeindsatsen.

Vi er en ambitiøs afdeling, vi går målrettet efter en bæredygtig og effektiv indsats. Derfor kræver jobbet, dit store løsningsorienterede engagement. Du vil få en klar og vigtig rolle i en opsøgende, servicemindet og udadvendt funktion, der særligt kræver din virksomhedsforståelse, forhandlingserfaring og lyst til de beskrivende og dokumenterende opgaver.

Der er tale om en unik mulighed for en alsidig, fleksibel hverdag, hvor du i høj grad har indflydelse på at skabe den proces, der understøtter den sygemeldtes tilknytning til arbejdsmarkedet, og som medvirker til at virksomhederne kan råde over den arbejdskraft de har brug for. Derfor skal du være vild med at sikre det flow, der skaber resultater og som motiverer sygemeldte på deres vej tilbage til arbejdet.

Dine arbejdsopgaver vil f.eks. omhandle

  • Samarbejde med beskæftigelsesrådgiveren om aktivt at understøtte borgere i tilknytning og progression i deres virksomhedsforløb
  • Opsøge og etablere gode samarbejdsrelationer til offentlige og private virksomheder med henblik på at skabe det bedste fundament for den sygemeldtes tilbagevenden til arbejdsmarkedet
  • Arbejde målrettet med at hjælpe borgerne tilbage til beskæftigelse ved at etablere virksomhedsforløb med flest mulige ordinære timer (eventuelt i kombination med afklarende praktik)
  • Sikre det bedst mulige match mellem borgerens kompetencer og virksomhedens behov med henblik på at etablere et holdbart samarbejde og et optimalt grundlag for et ansættelsesforhold
  • Understøtte sygemeldte med at identificere egne færdigheder, job- og uddannelsesønsker samt støtte til aktiv søgning efter job
  • Følge op på samt beskrive og dokumentere ressourcer og resultaterne i hvert enkelt virksomhedsforløb

Du
  • ser muligheder og ressourcer i alle, og du evner at coache og vejlede borgere med henblik på at opnå ansættelse i lønnede timer eller praktik
  • er uddannet på bachelorniveau og har erfaring fra lignende jobs
  • har kendskab til beskæftigelseslovgivningen, arbejdsmarkedets behov og forståelse for virksomhedsdrift
  • trives i det opsøgende, målsættende og motiverende arbejde med andre samt i det administrative dokumentationsarbejde
  • har en refleksiv tilgang, erfaring med mødeledelse, stærke kommunikative evner og kan navigere i de svære samtaler
  • har evnen til at træffe beslutninger, arbejde struktureret og sikre progression
  • er udadvendt og vægter ordentlighed, tillid og værdighed
  • er klar til forandringer, og tør sætte dig selv og dit positive sind i spil, ligesom du kan bevare balancen i en hektisk hverdag
  • har datadisciplin og flair for anvendelse af it-redskaber i dit arbejde (gerne kendskab til Vitas og Fasit)

Vi tilbyder
Vi er 46 engagerede, fagligt orienterede og kompetente medarbejdere præget af høj grad af tillid og frihed under ansvar. Vi tager hånd om din introduktion, og sikre gode muligheder for faglig støtte og vejledning. Vi har et godt arbejdsmiljø, både fagligt og kollegialt, og sætter pris på, at det også skal være sjovt at gå på arbejde. Vi tror på, at trivsel er afsættet for godt og effektivt arbejde, ligesom vi hjælper hinanden til at være gode.

Løn- og ansættelsesvilkår
i henhold til gældende overenskomst. Det er en forudsætning for varetagelse af jobbet, at du vedvarende har gyldigt kørekort og egen bil til rådighed.

Stillingerne er på 37 timer, og arbejdsstedet er Jobcenter Holstebro, Kirkestræde 15, 7500 Holstebro.

Opstart
Vi forventer, at du kan tiltræde senest den 01. december 2024.

Yderligere oplysninger
kan fås ved henvendelse til leder af sygedagpengeafdelingen Ole Astrup, telefon 40 98 48 21.

Ansøgningsfrist
Søg stillingen online via linket senest den 24. oktober 2024, kl. 12.00.

Ansættelsessamtalen
vil indeholde en mindre case, og vil foregå den 28. oktober 2024.

Vi glæder os til at læse din motiverede ansøgning, med tilhørende dokumentation for dine kompetencer.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Jobcentret - Drift, Kirkestræde, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6123891

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook