HairCules hårdesign klipper damer, unge, børn og så hele familier. Og de er netop ikke en barbershop. Der er snarere fokus på et familiekoncept. Og på en god snak om hverdagen og livet.
Mohamad Ali El-Maanaki er 28 år og ejer Haircules frisørsalon i Holstebro. Han startede salonen for 9 år siden, og han går ikke så meget op i, at han er ejeren. Han ser sig selv og de tre andre medarbejdere som en del af det samme team.
Han fortæller, at de går meget op i stemningen i frisørsalonen. Og at det skal være sjovt at blive klippet hos HairCules, så derfor gør de noget ud af, at snakke med kunderne.
"Vi har mange familier, der bliver klippet her, og det drejer sig om, at her er god stemning. Vi får os altid et godt grin. Og folk må også gerne grine ad hinanden og mig," fortæller Mohamad Ali El-Manaki.
"Vi vinder rigtig meget på, at vi bestemt ikke er kedelige,"
Frisurerne er som kunden ønsker det. Men i frisørsalonen følger de selvfølgelig med tidens hårmode og trends.
"Ja, man skal jo tænke sig lidt om, når der kommer en hel familie herind og skal klippes. Det går jo ikke, at alle får den samme frisure," joker Mohamad.
En diskoteksklipning efter coronakrisen
Under coronakrisen gik det hele lidt langsomt, og salonen var også nødt til at lukke ned en tid.
"Ja, vi kunne godt mærke at diskotekerne havde lukket. Normalt kommer her jo også en masse unge fra Holstebro som skal klippes. Og ja, da bymiljøet lukkede, gjorde vi det også en tid."
Men hos HairCules var de imidlertid ikke bange for et socialt tiltag.
Og de fik de lokale virksomheder til at lægge en pakke under et fint pyntet juletræ i butikken, og pakkerne gik så til økonomisk trængte familier i lokalområdet.
"Vi bruger tit facebook til konkurrencer, hvor der er et godt formål bag det hele. På den måde bidrager vi til lokalmiljøet," fortæller Mohamad og uddyber:
"Det er vigtigt, at man i et lokalsamfund under krisetider skaber nogle initiatiativer, der gør situationen mere tålelig. Vi synes også, vi har ansvar for at gøre noget godt som lokal virksomhed."
"Og da vi så åbnede igen, kunne det ikke gå stærkt nok. Der var rigtig mange, der skulle klippes," fortæller Mohamad.
Foto: Et blik indenfor hos HairCules
Den gode oplevelse gør, at folk vender tilbage
Holstebrofrisøren har gode anmeldelser på både google og facebook. Og servicen er i top, så derfor vender folk også tilbage.
"Vi gør noget ud af, at folk føler sig velkomne, og at vi er rare og smilende. Og folk får jo snakket om det, de har behov for, altså det der trykker dem i livet," siger Mohamad Ali El-Manaki.
Og netop det med at åbne sig op for frisøren, når man sidder i stolen og har det godt, er nok noget vi alle kender til. Og netop dette er vigtigt, at man som frisør kan håndtere, fortæller Mohamad:
"Tit lytter vi jo som frisører til folks historier, og det skal der være plads til,"
"Efter krisen vendte folk jo tilbage, så skulle de igen have en snak og til fest og på diskotek igen," konstaterer Mohamad til slut.
Vil du opleve den gode stemning hos HairCules, så kan du finde dem på Facebook her.
Foto: Et blik indenfor hos HairCules