Spændende Lønkonsulentstilling ledig hos Holstebro Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for lønadministration i en offentlig virksomhed? Kunne du tænke dig at supportere Holstebro Kommunes decentrale enheder med et smil, og trives du i en hverdag med mange opgaver og bolde i luften?

Så er det dig vi søger til Personale ved Holstebro Kommune.

Om jobbet
Afdelingen Personale sætter en ære i at sikre rette løn i rette tid til ca. 5.500 ansatte og varetager de almindeligt forekommende opgaver i en lønafdeling. Humoren er på et højt plan, og vi vil hinanden det bedste.

Som lønkonsulent er man tilknyttet et af de to faglige fællesskaber ”Social og sundhed” eller ”Børn, Unge og øvrige”. Hvert fagligt fællesskab ledes af en af de to afdelingsledere. Grundet interne ændringer i afdelingen, søger vi en lønkonsulent til ”Social og sundhed” pr. 1. november 2024 eller snarest derefter.

I ”Social og sundhed” er der syv lønkonsulenter samt en afdelingsleder. Som lønkonsulent bliver du kontaktperson for egne afdelinger, som du varetager lønopgaverne for. Dine kolleger i ”Social og Sundhed” sidder med samme opgaver for deres afdelinger, og vi hjælper hinanden, så vores forskellige kompetencer kommer i spil på tværs af det faglige fællesskab.

I ”Social og Sundhed” har vi desuden en stor opgave med at yde support på vagtplanlægningssystemet EG-Optima, som understøtter vagtplanlægningen på det døgndækkede område. Vi har implementeret systemet i Holstebro Kommune i marts 2023. Som lønkonsulenter hjælper vi nye planlæggere i gang med brugen af systemet både ved undervisning på kursusdage samt telefonisk og ved møder på Rådhuset eller ude i afdelingerne. Herudover løses opgaver på tværs af hele Personale samt opgaver, der løses af få nøglepersoner i afdelingen.

Det vil være en fordel med kendskab til vagtplanlægning og arbejdstidsregler, men det er ikke et krav. Der vil være grundig oplæring i dette, og du vil blive tilknyttet en erfaren kollega.

Efter endt oplæring vil der være mulighed for hjemmearbejdsdag en dag om ugen. Dette efter aftale med kollegerne i det faglige fællesskab, så der altid er nogen i fremmøde på kontoret.

Efter nogle måneders ansættelse vil der være tilbud om kurser i lønsystemet m.v.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer pr. uge. Arbejdstiderne er fordelt på mandag, tirsdag og onsdag fra kl. 08.00-15.20, torsdag fra kl. 08.00-17.00 og fredag fra kl. 08.00-14.00. Fysisk er afdelingen placeret på Rådhuset i Holstebro.

Vores forventninger til dig:

  • Du har en relevant uddannelse.
  • Du sparrer ofte med dine kollegaer.
  • Du stiller spørgsmål, når du undrer dig eller ikke kender svaret.
  • Du er omstillingsparat og medinddragende.
  • Du trives med rutine- såvel som fordybelsesopgaver.
  • Du har kendskab til lønadministration i en offentlig virksomhed.
  • Du er serviceorienteret.

Har du kendskab til SD (herunder EG Optima) og SBSYS er det en fordel.

Jobbet indeholder bl.a.:
  • Egne ansvarsområder.
  • Konsulentfunktion vedr. overenskomster og aftaler på det kommunale område.
  • Support til decentrale enheder – telefonisk, på mail og ved fysisk fremmøde.
  • Oprettelse og vedligeholdelse af medarbejdere i lønsystemet.
  • Udfærdigelse af ansættelsesbreve og lønindplaceringsskemaer m.v.
  • Anmodning m.v. af dagpengerefusion.
  • Mulighed for at bidrage til udviklingen af vores arbejdsgange.

Desuden løser vi en masse andre opgaver på tværs, som f.eks. diverse afstemninger, øvrige refusionsanmodninger, deltagelse i arbejdsgrupper m.m.

Vi tilbyder dig
  • en arbejdsplads med fokus på at være attraktiv
  • en arbejdsplads med særdeles gode og dygtige kolleger
  • faglige og personlige udviklingsmuligheder
  • en god oplæring
  • lydhørhed ift. dine gode idéer
  • flextidsordning.

Om os
Personale udgør den ene halvdel af Personale og Jura, der er en Stabsfunktion under vicekommunaldirektøren. Vi spænder vidt i organisationen og har ambitioner om at være den ”foretrukne samarbejdspartner” for ledere og administrative funktioner i Holstebro Kommune. Vi er serviceorienterede og bevidste om, at vi skaber grundlaget for at vores kolleger kan udføre deres arbejde. Det tværgående samarbejde er helt afgørende i denne sammenhæng, og begreberne effektiv drift, optimering og god service er centrale elementer i vores hverdag. Vi er en god arbejdsplads, hvor der er ”højt til loftet” og plads til den enkelte.

Læs mere i job- og personprofilen – den viser indholdet for den typiske stilling, som lønkonsulent.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse pr. 1. november 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med HK efter aftalerne om ny løn.

Vil du vide mere?
Du kan finde flere oplysninger på kommunens hjemmeside.

Du er velkommen til at rette henvendelse til afdelingsleder Louise Hebsgaard på 96 11 73 37, hvis du har spørgsmål.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest 22. september 2024.
Vi forventer at afholde samtaler 24. september 2024.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Personale og Jura, Kirkestræde, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6102634

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook