Bliv økonomikonsulent i Holstebro Kommune og støt lederne i økonomistyring

dato

Vil du være med til at understøtte lederne i Holstebro Kommune med deres økonomistyring?
Så har du nu muligheden for at blive en del af Økonomiafdelingen og træde ind i et tæt samarbejde med fagområderne omkring budgetopfølgning, udarbejdelse af analyser og ledelsesinformation..

I Økonomi har vi mange spændende projekter på vej, og i øjeblikket er vi bl.a. i gang med at udvikle metoden for budgetopfølgningen på alle økonomis områder på tværs af kommunen. Vi arbejder med data på tværs i vores fælles ledelsesinformationssystem, Targit. Afhængigt af din interesse er der således rig mulighed for at få dine egne projekter, samt at arbejde med ledelsesinformation.

Du bliver en del af Budget-teamet, som består af ca. 20 medarbejdere. Budget har det overordnede ansvar for kommunens budget samt budgetopfølgning og leverer analyser og ledelsesinformation til hele organisationen. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med fagområderne, hvor dit primære fokus vil ligge i samarbejdet med Social og Sundhed.

Om jobbet – og dine opgaver
Du træder ind i et team med dygtige konsulenter, som besidder stor faglig ekspertise, og du vil derfor opleve rig mulighed for sparring, samt fælles udviklingsdrøftelser om økonomistyringen på områderne.

Vi glæder os til at byde to gode kollegaer velkommen i teamet og vi er opmærksomme på at hjælpe dig godt i gang med dine opgaver, som primært vil omfatte

  • Budgetopfølgninger og budgetlægning
  • Økonomiske analyser og udvikling af ledelsesinformation
  • Sagsfremstillinger og formidling af økonomiske problemstillinger
  • Koordinering af ældre og sundhedsområdet
  • Projektledelse
  • Konsulentbistand til de enkelte fagchefer, centerledere og funktionsledere fx omkring ældre- og sundhedsreform

Da vi søger to nye kollegaer, er der mulighed for at tilpasse indholdet i stillingen efter erfaring og interesse.

Om dig – og dine kvalifikationer
Du kommer godt i gang med opgaverne, hvis du er god til at danne relationer, trives i at samarbejde med andre, samtidig med at du står fast på din faglighed, udfordrer overbevisninger og understøtter at de nødvendige beslutninger træffes og implementeres i organisationen.

Derudover forventer vi, at du
  • Arbejder selvstændigt med egne opgaver og samtidig bidrager til teamets fælles opgaveløsning
  • Arbejder metodisk og systematisk
  • Udviser nysgerrig og ejerskab for at udvikle din opgaveløsning, bl.a. ved at holde dig opdateret fagligt
  • Synes om at kommunikere din viden, både mundtligt og skriftligt
  • Har en relevant uddannelse og herunder erfaring med analyser samt økonomiske funktioner og værktøjer (f.eks. Excel, ØS-Indsigt, TARGIT, AS2007)

Bemærk; er du nyuddannet er vi også nysgerrige på at høre fra dig.

Hvem er vi?
Økonomis fornemmeste opgave er at sikre, at budgetansvaret løftes på tværs af organisationen gennem budget, budgetopfølgning og regnskab. Vi skaber overblik og forudsætningerne for kommunens samlede indtægter og udgifter på godt 4 mia. kr. Økonomi har ca. 45 ansatte ligeligt fordelt mellem Budget og Regnskabsservice.

Udover at gå lidt op i kommunens økonomi går vi også op i at vi har en god arbejdsplads med høj trivsel. Vi har et godt socialt fællesskab og en uformel tone. I afdelingen er der en masse engagerede medarbejdere, der arrangerer forskellige sociale arrangementer. Det kan være alt fraløbeture, idrætsdag, brætspilsaftener, ture til travbanen, sysleaftener, og padel-træning. Vi arbejder i fleksible rammer, så vores hverdag hænger sammen samtidig med, at vi har fokus på kerneopgaven og hinandens behov.

Vi insisterer på at dele viden og udvikle både opgaven og hinanden. Vi sætter stor pris på vores interne samarbejde og vores tætte samarbejde med fagområderne.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Dennis Østerdal Nielsen, leder af Budget på mail: DON@holstebro.dk eller på mobil 25 76 48 50.

Løn og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer pr. uge og med tiltrædelse senest den 1. juni 2025 og gerne tidligere.

Arbejdssted er på Holstebro Rådhus, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Kommunernes Landsforening og forhandles med den faglige organisation.

Ansøgningsfrist
Du søger stillingen og sender din motiverede ansøgning via linket 'Søg stillingen'.

Vi skal modtage din ansøgning senest den 27. april 2025 kl. 20.00.
Vi forventer at afholde samtaler den 29. april 2025.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holstebro Kommune, Kirkestræde, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/69f3fc04-78a6-48ff-9b56-0e77376712f3

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Opslag fra vores lokale erhvervAnnoncørbetalt indhold
Boliger til salg i Holstebro

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER AF DIN BOLIG

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER

Adresse
Dine oplysninger deles med op til tre lokale ejendomsmæglere, som efterfølgende vil kontakte dig vedr. salgsvurdering.

Seneste på facebook