Controller til UCH-økonomi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

UCH søger en ny kollega, som i samarbejde med de nuværende medarbejdere i økonomiafdelingen får ansvaret for bl.a. udarbejdelse og opfølgning i forhold til skolens budget og regnskab. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med skolens ledelse.

UCH er en spændende arbejdsplads, hvor et godt arbejdsmiljø og trivsel er prioriteret. Fagligheden er i højsædet og ikke to dage ens. Vi har en uformel omgangstone, hvilket du vil møde, når du i det daglige bevæger dig rundt blandt kollegaer og ledere. Den uformelle omgangstone er et resultat af, at vi har en flad struktur, hvor vi interesserer os for hinanden og er sammen om at løse opgaver og udfordringer, og på den måde understøtter, at vores elever får det bedst mulige positive udbytte af uddannelse på UCH.

Vi tilbyder et spændende og inspirerende job, der giver dig faglige udfordringer med gode muligheder for personlig udvikling.

Om jobbet

Arbejdet i økonomiafdelingen er afvekslende og omfatter den løbende regnskabsføring, aflæggelse af regnskaber, styring af projektøkonomi, budgetlægning, ledelsesinformation og meget andet.

Du skal være en god sparringspartner for de budgetansvarlige ledere ude i afdelingerne i forbindelse med udarbejdelse af budgetter, elev- og lønprognoser samt opfølgning på disse. Du skal kunne fortolke og formidle data og analyser på en brugbar og forståelig måde - også for ikke-økonomer.

Controllerens job er et vigtigt element i økonomistyringen og opfølgningen og omfatter blandt andet følgende opgaver:

  • tilskudsadministration i samarbejde med elevadministrationen
  • årsregnskab, budget og budgetopfølgning
  • løbende ledelsesinformation vedrørende økonomi
  • momsregnskab
  • særlige tilskud
  • ad hoc-opgaver for økonomidirektøren
Kort sagt er der tale om et job, hvor det gælder om at kunne mestre både det samlede overblik fx i meget store regneark, såvel som at kende detaljen i de mange budget- og regnskabsregler.

Hvem er du?

Vi søger en medarbejder, som har erfaring med udarbejdelse af budget og regnskab og meget gerne indenfor det offentlige. Du er desuden en person som har:

  • et veludviklet blik såvel for detaljer som for det overordnede regnskab
  • en stærk ballast i anvendelsen af IT-systemer (økonomisystemer, Excel mv.)
  • erfaring med avanceret behandling af store datamængder i Excel
  • en sikker hånd i at lave afstemninger af mange forskellige slags
  • veludviklet evne til at samarbejde og et stærkt drive til at arbejde selvstændigt.
  • erfaring med løbende struktureret ledelsesinformation vil være en fordel
Det vil være en fordel hvis du har kendskab til Navision, men det er ikke et krav.

På det personlige plan lægger vi vægt på, at du fremstår positiv og anerkendende, og at du har lyst til at befinde dig i et miljø, hvor unge mennesker er en stor del af hverdagen. Du er åben overfor nye opgaver og er fleksibel i perioder, hvor det går stærkt - fx i forbindelse med den årlige regnskabsafslutning.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse er på fuld tid og efter gældende overenskomst. Tiltrædelse: senest 1. juni 2024.

Ansøgning

Ansøgning foretages elektronisk ved at klikke på nedenstående link, hvor du kan vedhæfte ansøgning, CV og relevante bilag.

Vi skal have din ansøgning senest den 10. april 2024. Vi afholder samtaler løbende.

Mere information

Hør mere om stillingen hos Økonomidirektør Carsten Esager Sørensen på tlf. 9912 2400 eller mail: ces@ucholstebro.dk.

Se mere om skolen på www.ucholstebro.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Uddannelsescenter Holstebro, Døesvej , 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6015297

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet