Enhedschef til Våben, Tilladelser og Bøder hos Midt- og Vestjyllands Politi i Holstebro

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Holstebro

Vil du være med til at sikre tryghed, sikkerhed, retfærdighed og tilfredshed? Kan du sikre en sund og sikker drift af sagsbehandlingen på våben- og tilladelsesområdet eller på bødeområdet, og er du god til at samarbejde med blandt andet branche- og interesseorganisationer? Så er du måske ny enhedschef i Politiets Administrative Center?

Våben og Tilladelser samt Bøde er to ud af tre enheder i Politiets Administrative Center, der i alt beskæftiger ca. 350 medarbejdere.

Våben og tilladelser består p.t. af ca. 95 medarbejdere og 4 sektionsledere, som du får det faglige og personalemæssige ansvar for. Våben og tilladelser behandler ca. 200.000 sager om året, og varetager blandt andet følgende opgaver:

• Enheden varetager sagsbehandling af våbensager herunder ansøgninger om tilladelser og vandelsvurderinger
• Enheden udfører sikkerhedskontrol af lufthavnspersonale og vagter
• Enheden behandler desuden en række øvrige tilladelser.

Bøder består pt. af ca. 150 medarbejdere og 6 sektionsledere, som du får det faglige og personalemæssige ansvar for. Bødeenheden behandler ca. 700.000 sager om året, og varetager blandet andet følgende opgaver:

• Enheden varetager sagsbehandling af hastighedsforseelser, fra politiets fotovogne og stærekasserne.
• Enheden opkræver desuden alle bøder og sagsomkostninger fra hele dansk politi samt behandling af borgernes ansøgninger om nedsættelse, afdragsordning eller henstand, sagsbehandling af tvangsbøder m.m.
• Herudover ligger PAC´s kontaktcenter også i Bøder. Kontaktcenteret besvarer årligt ca. 300.000 opkald på alle PAC´s områder

Om stilingen
Som enhedschef bliver du en del af ledergruppen i Midt- og Vestjyllands Politi, Politiets Administrative Center og skal i fællesskab med de øvrige enhedschefer i PAC understøtte centerets forskellige enheder. Du vil i dagligdagen referere til afdelingschefen for PAC.

Forventninger til dig
Du har en relevant uddannelse inden for ledelse, eksempelvis cand. merc., cand. polit., cand. scient. pol eller du er uddannet leder i politiet. Du har erfaring med ledelse i en større politisk styret organisation, hvor du har opnået forståelse for og indsigt i politiske beslutningsprocesser.

Du har gode kommunikative evner samt et stærkt og helhedsorienteret strategisk fokus med en proaktiv og analysebaseret tilgang til opgaveløsningen. Du identificerer, opdyrker og samarbejder med netværk uden for politiorganisationen, der kan være med til at skabe fremtidige helhedsorienterede løsninger for dit fagområde.

Du sikrer, at centeret agerer med politisk tæft og evner at navigere i en kompleks og politisk styret organisation. Du skaber resultater sammen med PAC´s øvrige enhedschefer gennem din egen enheds bidrag og balancerer i dette samarbejde drift og udvikling i enheden.

Du sætter borgeren i centrum og tænker borgerens forventninger til PAC’s service ind i enhedens opgaveløsning. Du sætter dig selv for bordenden for at løse udfordringer inden for dit fagområde – også selv om løsningen ligger udenfor PAC.

Du omsætter strategiske mål til operative indsatser og følger op herpå. Du værner om borgernes tryghed gennem en vedholdende sikker drift af områderne, der er undergivet et stort politisk fokus.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling og forventes besat snarest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Lønnen afhænger af dine kompetencer, erfaringer og uddannelsesmæssige baggrund.

Hvis du i forvejen er ansat som tjenestemand, kan du bevare din ansættelsesform. Din ansøgning skal i dette tilfælde stiles til Kongen.

Dit arbejdssted bliver Midt- og Vestjyllands Politi, Holstebro.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt til HEM, ligesom du skal kunne opretholde din sikkerhedsgodkendelse gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning

Eventuelle spørgsmål vedrørende stillingen kan besvares af afdelingschef Marianne T. T. Hansen, tlf. 21755076

Stillingen søges elektronisk på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Midt- og Vestjyllands Politi er en røgfri arbejdsplads. Læs mere om politikredsen og Politiets Administrative center på www.politi.dk

Ansøgningsfrist: 19. juli 2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Midt- og Vestjyllands Politi, Nørreport, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076417

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook