BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Tror du på at alle kan - og gerne vil – være en del af arbejdsmarkedet? Har du styrken til at hjælpe andres tilknytning til arbejdet så glæder vi os til at hører fra dig.
Vi har fokus på en bæredygtig arbejdsstyrke og for at imødekomme efterspørgslen - og styrke koblingen mellem medarbejdere og virksomheder - opnormerer vi med 1 fastholdelseskonsulent.
Vi er en ambitiøs afdeling, og vi går målrettet efter en tidlig opfølgning. Derfor skal du være fagligt engageret, servicemindet og vild med at sikre det flow, der skaber resultater. Du vil få en klar og vigtig rolle i en opsøgende, forhandlende og udadvendt funktion, der også kræver virksomhedsforståelse og indsigt i arbejdsmiljø.
Som fastholdelseskonsulent er der fart over feltet, og du får en unik mulighed for en alsidig, fleksibel hverdag, hvor du i høj grad har indflydelse på at skabe den proces, der understøtter borgers tilknytning til arbejdsmarkedet.
Dine primære opgaver
- information, rådgivning og vejledning om tidlig opfølgning samt om muligheder for fastholdelse af ordinær beskæftigelse i offentlige og private virksomheder
- at inddrage borgers arbejdsplads i en fastholdelsesindsats og aktiv deltagelse i rundbordssamtaler
- at være sparringspartner og udarbejde fastholdelses- og optrapningsplaner i samarbejde med den sygemeldte og arbejdsgiver med fokus på udvikling samt progression
- at iværksætte relevante indsatser jævnfør fx beskæftigelsesloven, kompensationsloven og ved hjælp af analyse, afklaring og vejledning med fokus på muligheder og skånehensyn
- at være i tæt dialog med sagsbehandlere i forhold til udarbejdelse af planer for fastholdelse af borgere, der er i beskæftigelse
- at behandle og træffe afgørelse i sager om de handicapkompenserende ordninger
- at udarbejde arbejdsevnebeskrivelser til brug for vurdering af borgers forsørgelsesgrundlag
Om dig
- du har en for stillingen relevant uddannelse svarende til bachelor niveau
- du har erfaring indenfor arbejdsfastholdelse, sygedagpengeområdet eller lignede
- du har indsigt i og helst erfaring med beskæftigelse -og kompensationslov
- du er sikker på at du kan gøre en positiv forskel for målgruppen, som kan have udfordringer i forhold til arbejdsmarkedet
- du har stærke kommunikative evner, såvel skriftligt som mundtligt
- du deler vores tro på, at alle har ret til at finde en plads på arbejdsmarkedet
- du er en udpræget teamplayer som samtidig kan arbejde selvstændigt i dialogen med dine samarbejdspartnere
- du har en refleksiv tilgang
- du har erfaring med mødeledelse, og forhandlingssituationer
- du har evnen til at træffe beslutninger og at sikre progression
- du er udadvendt og vægter ordentlighed, tillid, tryghed og retfærdighed
- du er omstillingsparat, mentalt robust og tør sætte dig selv i spil, ligesom du kan bevare overblikket og balancere i en presset hverdag
- du har datadisciplin og flair for anvendelse af it-redskaber i dit arbejde, gerne Vitas og Fasit
Om os
Fastholdelsesopgaven varetages i dag af 5 medarbejdere, der hver især bestrider forskellige tovholderfunktioner. Vi er en stor afdeling med i alt 48 engagerede og fagligt orienterede og kompetente medarbejdere. Der er gode muligheder for faglig støtte og vejledning. Vi har et godt arbejdsmiljø i afdelingen, både fagligt og kollegialt, og sætter pris på, at det også skal være sjovt at gå på arbejde. Vi tror på, at trivsel er afsættet for godt og effektivt arbejde, ligesom vi hjælper hinanden til at være gode.
Afdelingen består af flere rådgivergrupper som varetager opfølgning og myndighed omkring sygemeldte borgere både på sygedagpenge og i jobafklaringsforløb. Desuden er der i afdelingen et solidt team af jobkonsulenter, der målrettet understøtter meningsgivende og optrappende praktikforløb i forskellige virksomheder. Vi har også medarbejdere, som tilbyder aktive forløb til de sygemeldte i form af mestring og smertetackling samt tilbud om mindfulness.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Det er en forudsætning for varetagelse af jobbet at du vedvarende har gyldigt kørekort, og egen bil til rådighed.
Opstart ønskes 1. august 2024.
Stillingen er på 37 timer.
Arbejdsstedet er Kirkestræde 15, 7500 Holstebro.
Yderligere oplysninger
kan fås ved henvendelse til leder af sygedagpengeafdelingen Ole Astrup, telefon 40 98 48 21 eller fastholdelsesteamet på telefon 96 11 38 00.
Frist
Søg stillingen online via linket senest den 16. juni 2024.
Ansættelsessamtalen vil indeholde en mindre case, og vil foregå den 21. juni 2024.
Vi glæder os til at læse din motiverede ansøgning samt relevante bilag.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Jobcentret - Drift, Kirkestræde, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6049309