BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi stræber efter at skabe helhed for vores borgere samt at træffe velbegrundede og korrekte afgørelser.
Kan du holde overblikket blandt paragraffer og forskellige fagligheder i en travl hverdag?
Kan du skabe følgeskab, motivation og ledelse, der både sætter retning – og ”sætter fri”?
Funktionslederstillingen i ”Myndighed, Hjemmehjælp og Boliger” er en nyoprettet stilling og vi har brug for dig pr. den 1. marts 2024. Sammen med funktionsleder for ”Myndighed Hjælpemiddel og APV” skal du lede ”Myndighed, Sundhed sikkert igennem de forandringer, som kommer til at præge myndighedsområdet i de kommende år.
Du får gode muligheder for at være med til at udvikle fremtidens visitationsmodel: Lige nu er vores fælles opmærksomhed blandt andet rettet mod arbejdet med et forventet paradigmeskifte inden for ældreområdet. Myndighed, Hjemmehjælp og boliger har bl.a. fokus på ”Den gode udskrivelse”, Diggi-træning og implementering af projekt ”Faste teams”.
Om jobbet – og dine opgaver
Du bliver en del af en engageret ledergruppe i Sundhed og Ældre, hvor vi samarbejder om at løse opgaverne. Myndighed Sundhed har en centerleder, og en funktionsleder for henholdsvis ”Hjemmehjælp og Boliger” og en for ”Hjælpemidler og APV”.
Da det er en nyoprettet stilling, er vi nysgerrige på, hvordan du vil sætte dit præg på funktionen – dine primære opgaver vil omfatte:
- Personaleledelse for 12 tværfaglige og kompetente medarbejdere fordelt på to teams og for 4 SOSA, Digitalt træning.
- Co-ledelse med anden funktionsleder samt den øvrige ledergruppe i Sundhed og Ældre.
- Understøtte og gå forrest i et berigende og innovativt samarbejde med øvrige interne og eksterne aktører
- Sikre at visitationsfunktionen drifter borgerrettet og faglig stabilt, og arbejder fleksibelt med skiftende formelle krav.
- Overholdelse af budgetrammen ift. myndighedsudøvelsen.
Om dig – og dine kompetencer, baggrund og erfaring
Du har en sundhedsfaglig uddannelse svarende til en bacheloruddannelse gerne med erfaring inden for Myndighed samt lovgivning. Det er en fordel, hvis du også har en lederuddannelse.
Du har erfaring med personaleledelse og er i stand til at kommunikere tydeligt og autentisk. Du bliver leder for visitatorer og kan lede på en coachende og nysgerrig måde, hvor du skaber refleksion og følgeskab hos visitatorerne.
Du er omstillingsparat og tænker visionært ind i arbejdet i et område med løbende omstilling og du ønsker at sikre, at visitationsfunktionen er velfungerende og evner at tilpasse sig fremtiden. Vi forventer desuden, at du har interesse for og indsigt i de juridiske aspekter af arbejdet i en Myndighed.
Du kan skabe tværgående samarbejde i en god ånd og får flerfaglighed til at fungere som en implicit del af visitationens måde at arbejde på. Myndighed samarbejder med andre dele af organisationen, blandt andet hjemmeplejen, sygeplejen, handicapområdet og børne-/familieområdet. Sammen skal vi som organisation være gode til at tilpasse os borgerens behov.
Du tør gå ind i dilemmaer eller udfordringer med fokus på at finde den mest optimale og fleksible løsning for borgeren og du står samtidig på mål for dine faglige og ledelsesmæssige argumenter og beslutninger - også når de møder modstand.
Du har fingeren på pulsen i din afdeling, blandt andet fordi du er til stede der, hvor opgaverne løses og dermed har konkrete afsæt for det, du bringer ind i dialogen. Du skal blandt andet være garant for, at vi vedvarende har en tilgang til borgerne, hvor vi møder borgerne ordentligt og ligeværdigt – også når de f.eks. klager.
Derudover kan du skabe psykologisk tryghed, så det er muligt for medarbejderne at tale om det, der kan være svært i kommunikationen med borgere og pårørende.
Hvad møder du?
Center Myndighed Sundhed hører under Social- og Sundhedsforvaltningen. Myndighed Sundhed består af ”Myndighed, Hjemmehjælp og Boliger” samt ”Myndighed Hjælpemidler og APV”.
”Myndighed, Hjemmehjælp og Boliger” varetager visitation til personlig pleje, praktisk støtte og pleje-/ældreboliger. Desuden varetager vi visitation til afløsning/aflastning, ledsagerordning, midlertidige pladser, Digi-træning og omsorgstandpleje. Og endelig foretager vi tilsyn i plejeboliger og i hjemmeplejen.
Du træder ind i en ambitiøs organisation ved Holstebro Kommune, hvor du vil opleve ledelsesmæssig og politisk vilje til at skabe løsninger for og med borgerne.
I Holstebro Kommune bygger vi bro til hinanden. Vi har kulturen til forskel og utallige eksempler på hvad rummelighed, udsyn og tillid kan føre til. Det kan du se mere om i videoen Kulturen til forskel
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Birgitte Borg, centerleder Myndighed Sundhed.
E-mail: Birgitte.Borg.Jensen@holstebro.dk eller telefon 20 72 99 70
Løn og ansættelsesvilkår:
Vi tilbyder en fast stilling med tiltrædelse senest den 1. marts 2024.
Arbejdssted er på Center for Myndighed Sundhed, Thorsvej, 7500 Holstebro.
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation.
Ansøgningsfrist
Vi vil gerne modtage din motiverede ansøgning og relevante bilag via Holstebro Kommunes hjemmeside senest den 8. december 2023 kl. 08.00.
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 2, januar 2024 og 2. samtaler i uge 4, januar 2024.
Går du videre til 2. samtalerunde, vil du blive inviteret til at udfylde personprofil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Myndighed Social, Danmarksgade, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941249