Holstebro Kommune samarbejder med ErhvervsForum Holstebro om ambassadørprojektet #7500muligheder, der har til formål at gøre kommunen mere attraktiv for tilflyttere. Projektet involverer 16 ambassadører fra erhvervslivet, som deler deres historier via LinkedIn og Instagram for at skabe opmærksomhed omkring Holstebro.
Blandt de deltagende virksomheder er Creativ Company, Vestforsyning og ID, der sammen med ambassadørerne har modtaget skræddersyet uddannelse i brug af sociale medier. Uddannelsen dækker emner som algoritmer og billedredigering, og har til formål at forbedre ambassadørernes evner til effektivt at kommunikere og inspirere via sociale medier.
Styregruppen for projektet består af kommunikationsrådgiver Kirstine Salling Juhl, ErhvervsForum-repræsentant Mette Saaby Sand, kommunens egen Mette Mørk, LinkedIn-ekspert Ib Potter, influencer Caroline Schack og HR-specialist Katrine Clement. Den første undervisningsgang fandt sted den 11. september og havde fokus på billedtagning og autentisk historiefortælling.
Projektet er en del af kommunens langsigtede erhvervs- og uddannelsesstrategi og fortsætter i både 2025 og 2026 med mulighed for at inkludere flere ambassadører fra virksomheder over hele kommunen. Erhvervs- og Turismeudvalget, ledet af udvalgsformand Torben Gudiksen, har været med til at søsætte projektet og støtter det fuldt ud.
Indhold fra ambassadørerne kan følges via hashtagget #7500muligheder på LinkedIn og Instagram. Deltagende virksomheder som JKS, VEMB byg, Superego, Sygehusgrunden, Vestjysk Bank, Gråkjær, Kaj Bech, Priess Vinderup, Lykke og Toft, Jordemoderzonen, Borbjerg Skole, ID og Holstebro Handel bidrager til at fremhæve de mange muligheder, Holstebro Kommune tilbyder.