Holstebro Kommune lancerer app for bedre kommunikation mellem ledige og jobcenter

Foto: Holstebro Kommune.
dato

Holstebro Kommune introducerer Schultz Forum: En ny app forbedrer kontakten mellem ledige og jobcentret, samtidig med at den hjælper erhvervslivet med at finde arbejdskraft hurtigere.

Holstebro Kommune har lanceret en ny app ved navn Schultz Forum, som skal lette kommunikationen mellem ledige borgere og jobkonsulenter hos Jobcenter Holstebro. Denne app tilbyder en chat- og beskedfunktion samt notifikationer om både job og kurser. Målet med appen er at gøre kontakten mere effektiv og hurtigere end de eksisterende jobcenter-systemer og Digital Post.

Med Schultz Forum kan borgere skrive direkte til jobcentret, når spørgsmål opstår, og som en ekstra fordel svarer jobcentret inden for 24 timer på hverdage. Derudover hjælper appen med at huske frister og aftaler. Appen er også designet med sikker kommunikation i tankerne, hvilket betyder, at alle beskeder kan journaliseres i fagsystemet, hvilket understøtter borgernes retssikkerhed.

Schultz Forum præsenterer også fordele for det lokale erhvervsliv, da den forbedrede responstid kan hjælpe virksomheder med hurtigt at finde den arbejdskraft, de har brug for.

For de borgere, der ønsker at benytte sig af denne service, er Schultz Forum en frivillig ekstra kommunikationskanal og en tilføjelse til de eksisterende kontaktmuligheder, som fortsat fungerer normalt. Appen er gratis at downloade for både mobil og tablet brugere via App Store og Google Play.

https://www.holstebro.dk/nyheder/nyhed/ny-app-forbedrer-borgernes-kontakt-med-jobcentret?PID=18398&M=NewsV2&Action=1&NId=76001&NewsCategory=Nyheder&newscategorys=Nyheder,Arbejdsmarked

Kilde: Holstebro Kommune

Seneste på facebook