Holstebro Kommune: Økonomikonsulent til Børn og Unge – det specialiserede børneområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig økonom, der kan analysere, udvikle og optimere den økonomiske styring på det specialiserede børneområde? Så er du nok lige præcis den, vi søger som vores nye økonomikonsulent!

Hvad er opgaven?
Vi mangler en økonomikonsulent, der kan varetage den overordnede økonomiske styring på Rådgivningsområdet i Børn og Unge. Med barnets lov på trapperne står vi overfor nogle spændende opgaver med at omlægge den økonomiske styring på området til den nye lovgivning. Samtidig er vi i en løbende proces med at optimere og udvikle vores datadrevne økonomiske styring for området.

Rådgivningsområdet dækker i Holstebro Kommune over det specialiserede børneområde samt tand- og sundhedsplejen. Som økonomikonsulent med ansvar for Rådgivningsområdet vil du få den primære rolle i forhold til at konsolidere, udvikle og analysere den samlede økonomiske styring for området.

Arbejdsopgaverne vil være en kombination af faste opgaver og ad hoc-opgaver. De faste opgaver følger i høj grad et årshjul, som er lavet på baggrund af den overordnede tidsplan i kommunen, mens ad hoc-opgaver i høj grad vil være præget af de aktuelle politiske fokusområder.

Eksempler på faste opgaver

  • Budgetlægning og løbende budgetopfølgning for det specialiserede børneområde
  • Ledelsesinformation på det specialiserede børneområde
  • Udarbejdelse af prognoser, konsekvensberegninger af lovændringer samt økonomiske analyser
  • Refusion og opfølgning på særligt dyre enkeltsager
  • Ansvarlig for opsætning og vedligeholdelse af grunddata i disponeringssystem AS2007 (disponering i systemet laves af andre)
  • Validering af indberetninger til Danmarks Statistik og Ministeriet
  • Takstberegninger på rammeaftaleområdet samt interne takster
  • Optimering af den økonomiske styring med fokus på aktivitetsbaseret data
Eksempler på ad hoc-opgaver
  • Udarbejde løbende analyser
  • Økonomisk udmøntning af økonomiaftalen på området
  • Sparring med teamleder og chefgruppen i Børn og Unge omkring økonomistyring og nye tiltag
  • Konsekvensberegninger for ændringer på området
  • Dataudtræk og databearbejdning til diverse analyser
  • Optimering af data og styring i disponeringssystem mv.

Hvem leder vi efter?
Vi leder efter en konsulent, der kan arbejde selvstændigt samtidig med, at du er opsøgende i forhold til opgaver og samarbejdspartnere. Det er vigtigt, at du er samarbejdsorienteret, da du vil få en bred kontaktflade på tværs af organisationen.

Vi forestiller os, at du har en videregående økonomisk uddannelse (gerne på kandidatniveau) eller at du har flere års kommunal erfaring med tilsvarende opgaver. Derudover drømmer vi om at finde en ny kollega, der er analytisk stærk og har lyst til at sætte retning for videre udvikling af områdets økonomiske styring.

Vi benytter blandt andet systemerne ØS, AS2007 (disponeringssystem), SBSYS og TARGIT. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til disse systemer. Derudover forventer vi, at du er fortrolig med Excel – gerne på et højt niveau.

Hvad tilbyder vi?
Du bliver en del af teamet Økonomi og analyse, hvor vi med dig er fem økonomikonsulenter og en teamleder. Vi hjælper hinanden med opgaverne og får sammen tingene til at lykkes.

Teamet er fordelt med tre centrale økonomikonsulenter, der sidder med den overordnede økonomiske styring og ledelsesinformation på henholdsvis rådgivnings-, skole- og dagtilbudsområdet (den vakante stilling er på rådgivningsområdet). Derudover er der to økonomikonsulenter, der sidder med drifts- og udviklingsopgaver relateret til områdets decentrale enheders økonomiske styring.

Team Økonomi- og Analyse varetager alle opgaver i forhold til den overordnede økonomiske styring og ledelsesinformation på Børn og Unge området i Holstebro Kommune. Vi servicerer direktør, fagchefer, ledergruppe og administrative kolleger på skole-, rådgivnings- og dagtilbudsområdet samt løser forskellige opgaver i samarbejde med vores kolleger i resten af Sekretariatet.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er mandag den 11. september kl. 8.00. Første samtale finder sted d. 19. september 2023. Tiltrædelsesdato den 1. november 2023.

Løn efter gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer med arbejdssted på Holstebro Rådhus.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Lone Pedersen på 96 11 51 18.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holstebro Kommune, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2329&ERId=84459

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5895520

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook