Jobkonsulent til aktivitetsparate og jobparate

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jobcenter Holstebro søger ’Jobkonsulent’ til aktivitetsparate og jobparate

Vi har et ledigt vikariat (1 år med mulighed for fastansættelse efterfølgende), så har du lyst til at blive en del af en arbejdsplads, der går op i at levere høj kvalitet til borgere og virksomheder? Så er det måske dig, vi søger som jobkonsulent i afdelingen for ”Arbejdskraft”.

Vi er én af fire CUBB-kommuner, som sammen med et forskerteam fra AAU sætter fokus på borgerinddragelse og videns mobilisering i udviklingen af den fremtidige beskæftigelsesindsats, og ønsker du et meningsgivende arbejde i et moderne, fremsynet og ambitiøst jobcenter, hvor rammevilkårene for at lykkes er til stede, så er stillingen her.

Vi søger en jobkonsulent, der får energi af at arbejde i et miljø med udvikling og høj arbejdsintensitet, og som har evner for - via samtaler og indsatser - at fremme uddannelses- og jobperspektivet. Det betyder, at vi har store forventninger til, at de ledige kandidater med den rigtige indsats, hurtigst muligt vender tilbage til arbejdsmarkedet.

Lidt om afdelingen
På Harald Leths Vej varetager vi indsatsen for aktivitetsparate, jobparate, samt forsikrede ledige kandidater. Med udgangspunkt i de aktivitetsparate og jobparate kontanthjælps- og integrationsborgere, vil du blive en del af Team Jobkonsulenter, med fantastiske gode kollegaer. Samt tæt samarbejde med myndighedsmedarbejdere, men også samarbejde på tværs i organisationen.

Hvis du har lyst til at være en del af denne spændende opgave, så er det nu, du har muligheden for at blive vores nye kollega.

Vi forventer, at du

  • Er nysgerrig og har lyst til at komme ud i de lokale virksomheder.
  • Kan skabe jobåbninger i virksomhederne og hjælpe ved rekrutteringer til ansættelser.
  • Er resultatorienteret og serviceorienteret.
  • Kan arbejde selvstændigt, samtidig med at du kan fungere i et team.
  • Har kendskab til og/eller interesse for arbejdsmarkedsområdet.
  • Har datadisciplin, er erfaren It-bruger og har administrativt flair.
  • Kan skriftlig lave beskrivelse af evaluering, når borgeren er i virksomhedstilbud.
  • Er kreativ og god til at kunne tænke utraditionelt for at hjælpe kandidater i retning mod arbejdsmarkedet.
  • Kan Vejlede med en coachende tilgang.
  • Kan bruge egen bil i arbejdstiden.

Dine arbejdsopgaver som Jobkonsulent er bl.a.
  • At være opsøgende og skabe relationer til lokale virksomheder.
  • At være virksomhedernes sparringspartner i form af rådgivning og vejledning.
  • Støtte virksomhederne i muligheden for rekruttering af arbejdskraft.
  • Etablering af og opfølgning på kandidater i bl.a. virksomhedspraktik, jobrotation og ansættelse med løntilskud.
  • Samarbejde med Jobcoach og andre samarbejdspartnere.
  • Indsats for ledige kandidater for at sikre disse tilknytning til eller fastholdelse på arbejdsmarkedet.
  • Administrative arbejdsopgaver, herunder brug af It-systemer.

Hos os vil du
  • Indgå i udviklende og sparrende teams og samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer
  • Få spændende, selvstændige og varierende arbejdsopgaver
  • Have kontaktflade – til kandidater og kollegaer
  • Opleve at ingen arbejdsdage er ens, og på trods af travlhed prioriterer vi fleksibilitet
  • Et spændende, tværfagligt arbejdsmiljø, med fagligt engagement og fokus på kerneopgaven
  • En åben, hjælpsom og humoristisk omgangsform med fokus på kollegial støtte og sparring
  • Tæt faglig sparring med nærmeste leder

Løn- og ansættelsesforhold
Du bliver ansat i Holstebro Kommune med tjeneste ved Jobcenter Holstebro, Harald Leths Vej 4, 7500 Holstebro.
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og aflønningen sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og DS/HK.

Ansøgningsfrist
Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via Holstebro Kommunes hjemmeside senest den 6. juni 2023 kl. 7.00.

Ansættelsessamtaler
Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 8. juni.

Tiltrædelse
Den 1. august, og gerne før.

Vil du vide mere?
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Per Frost på telefon 96 11 39 75.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holstebro Kommune, Kirkestræde 15, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2329&ERId=81537

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833189

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook