BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre et højt juridisk niveau i et tæt tværfagligt samarbejde? Har du politisk flair og lyst til at arbejde med komplekse problemstillinger? Trives du i en travl hverdag med masser af juridiske udfordringer? Så er du den, vi søger til Kørekortadministrationen.
Kørekortadministrationen er i konstant udvikling, og du kan derfor være med til at sætte dit præg på arbejdsgange såvel som dagligdagen. I kørekortadministrationen administrerer vi reglerne på kørekortområdet. Vi er i alt ca. 70 personer.
Vi har et stærkt fagligt fællesskab, som består af akademiske og administrative medarbejdere. Du skal derfor være i stand til at samarbejde på tværs af fagligheder og se værdien heri. Vi lægger stor vægt på den kollegiale sparring i opgavevaretagelsen.
Opgaverne vil primært være faglig sparring med kollegaer på tværs af fagligheder, notatskrivning, sagsbehandling af særligt klagesager, deltage i regelprojekter, udvikling af sagsgange m.v.
Vi søger derfor en dygtig jurist med en stærk forvaltningsretlig profil.
Vi forventer, at du:
- Er cand.jur. eller cand.merc.jur
- Gerne har erfaring med minister- og departementsbetjening og/eller sagsbehandling eller lyst til at udvikle dig inden for dette
- Gerne har erfaring fra en politisk styret organisation
- Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk
- Evner at omsætte jura til et letforståeligt sprog
- Kan arbejde struktureret, selvstændigt og med sans for detaljen
- Værdsætter samarbejde på tværs af fagligheder.
Derudover ønsker vi os en kollega, som:
- Er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen
- Har ambitioner og lyst til faglig udvikling
- Ser muligheder i opgaveløsningen, selvom der ikke nødvendigvis findes en manual
- Trives i samarbejde og dialog med borgere og kollegaer i en dynamisk organisation i udvikling
- Evner at have flere bolde i luften og er god til at prioritere
- Ikke er bleg for en god faglig diskussion og bringer gerne egne kompetencer og ideer i spil
- Sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø.
Færdselsstyrelsen – hvem er vi…
Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.
Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.
Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem den pågældende faglige organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er til besættelse 1. marts 2024 eller snarest muligt derefter.
Ansættelsesstedet vil være Færdselsstyrelsen i Holstebro, men du vil opleve, at vi har en yderst fleksibel tilgang til arbejdstid- og sted. Det er derfor helt naturligt for os at gøre brug af hjemmearbejde, når dette kan forenes med opgaverne, ligesom der i et vist omfang kan være mulighed for at arbejde fra andre lokationer. Der bør dog forventes fremmøde i Holstebro i opstartsperioden.
Yderligere information
Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så kontakt teamleder Jannie Lill Jensen på telefon 2467 1199, send gerne en SMS, så ringer hun tilbage eller fuldmægtig Anders Bargisen på 2142 2153.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 19. januar 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 26. januar 2024. Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå en case eller tests.
Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Færdselsstyrelsen Holstebro, Brogårdsvej, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968006