Jurist til kørekortadministrationen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jurist til kørekort, uddannelse og administration Vil du være med til at sikre et højt juridisk niveau i et tæt tværfagligt samarbejde? Har du politisk flair og lyst til at arbejde med komplekse problemstillinger? Trives du i en travl hverdag med masser af juridiske udfordringer? Så er du den, vi søger til afdelingen for kørekort, uddannelse og administration.


Om stillingen

I afdelingen Kørekort, uddannelse og administration har vi et stærkt fagligt fællesskab, som består af akademiske og administrative medarbejdere samt inspektører. Du skal derfor være i stand til at samarbejde på tværs af fagligheder og se værdien heri. Vi lægger stor vægt på den kollegiale sparring i opgavevaretagelsen, og du kan selv være med til at sætte dit præg på arbejdsgange såvel som dagligdagen.

Vi løser mange forskellige juridiske opgaver i afdelingen, og du vil som jurist kunne få forskelligartede opgaver som praksisgennemgang, notatskrivning, sagsbehandling af særligt klagesager, deltagelse i regelprojekter og udvikling af sagsgange. Herudover vil du også kunne få opgaver inden for kørekortområdet generelt, herunder i forhold til udvikling af afdelingen og området ved fx departements- og ministerbetjening. Vi søger derfor en dygtig jurist med en stærk forvaltningsretlig profil.


Hvem er vi?

I Færdselsstyrelsen arbejder vi for at sikre færdselssikkerheden på vejene. Vi er derfor også i udvikling, og arbejder bl.a. på flere store projekter på kørekortområdet som digitalisering og optimering. du kan derfor være med til at sætte dit præg på arbejdsgange såvel som dagligdagen. I afdelingen administrerer vi reglerne på kørekortområdet og udsteder vejledninger og regler på området. Vi er i alt ca. 80 personer fordelt på 4 teams og to lokationer i hhv. Ribe og Holstebro.


Vi forventer at du:

- Er cand.jur., eller cand. merc. jur.

- Gerne har erfaring med minister- og departementsbetjening og/eller sagsbehandling eller lyst til at udvikle dig inden for dette

- Gerne har erfaring fra en politisk styret organisation

Er du studerende og ved at færdiggøre din kandidatuddannelse, vil vi også være interesseret i at høre fra dig.

- Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk

- Evner at omsætte jura til et letforståeligt sprog

- Kan arbejde struktureret, selvstændigt og med sans for detaljen

- Værdsætter samarbejde på tværs af fagligheder.


Derudover ønsker vi os en kollega, som:

- Er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen

- Har ambitioner og lyst til faglig udvikling

- Ser muligheder i opgaveløsningen, selvom der ikke nødvendigvis findes en manual

- Trives i samarbejde og dialog med borgere og kollegaer i en dynamisk organisation i udvikling

- Evner at have flere bolde i luften og er god til at prioritere

- Ikke er bleg for en god faglig diskussion og bringer gerne egne kompetencer og ideer i spil

- Sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø.



Færdselsstyrelsen – hvem er vi…

Færdselsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi er ca. 600 medarbejdere, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for sikker og bæredygtig færdsel på vejene. Vi har ansvaret for tilsyn og regulering på vejtransportområdet i Danmark og for køreprøveafvikling og -administration.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.


Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den pågældende faglige organisation, med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Stillingen er til besættelse 1. april 2024 eller snarest muligt derefter.

Færdselsstyrelsen har hovedkontor i Ribe, og kørekortadministrationen ligger i Holstebro. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi har en fleksibel tilgang til hjemmearbejde og du vil få tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads efter prøveperiodens ophør. Man har ligeledes mulighed for at arbejde fra en af vores andre lokationer.


Yderligere information

Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så kontakt teamleder Jannie Lill Jensen på telefon 2467 1199, send gerne en SMS, så ringer hun tilbage eller fuldmægtig Anders Bargisen på 2142 2153.


Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 10. marts 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 18. marts 2024. Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå en case eller tests.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen Holstebro, Brogårdsvej, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994496

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook