Kontor- eller advokatsekretær søges til fogedretten med selvstændighed og udviklingsmuligheder

dato

Efter 44 år går vores gode kollega på pension – og nu leder vi efter dig, der har lyst til at blive en del af et stærkt fællesskab med dygtige kolleger og en uformel omgangstone.

Hos os får du:

  • En alsidig og udfordrende hverdag med stor selvstændighed.
  • Mulighed for sparring og løbende efteruddannelse.
  • Et godt kollegaskab på tværs af faggrupper.
  • En arbejdsplads, hvor arbejdsglæde og samarbejde er i fokus.
Dit ansættelsesområde bliver hele retten, men du starter i fogedretten. På sigt vil du også få opgaver i andre afdelinger.

Vi forventer, at du

  • Er kontor- eller advokatsekretæruddannet.
  • Er en holdspiller, der tager ansvar og arbejder struktureret.
  • Har gode digitale kompetencer og kan vejlede borgere i digitale løsninger.
  • Bevarer overblikket, når der er mange bolde i luften.
  • Kan sætte dig ind i lovstof og sagsbehandle ud fra det.
  • Yder professionel og venlig borgerbetjening – både fysisk og telefonisk.
  • Har interesse for fogedforretninger og lyst til at lære flere sagsområder.
Dine arbejdsopgaver

  • Selvstændig sagsbehandling på højt fagligt niveau.
  • Borgerbetjening via e-mail, telefon og personligt fremmøde.
  • Afholdelse af møder med borgere.
  • Kontakt til offentlige myndigheder og professionelle aktører.
  • Tæt samarbejde med jurister og dommere.
Vi tilbyder

  • Stor selvstændighed og fleksibilitet i opgaveløsningen.
  • Et højt fagligt niveau og godt samarbejde på tværs af faggrupper.
  • En attraktiv arbejdsplads med plads til udvikling.
  • Et stærkt fællesskab, hvor vi løfter i flok.
Praktiske oplysninger

  • Arbejdstid: 37 timer
  • Tiltrædelse: 1. februar 2026 eller efter aftale.
  • Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/Stat.
  • Du skal kunne sikkerhedsgodkendes.
Ansøgningsfrist: 5. december kl. 12.00
Samtaler: Uge 50 og 51
Søg stillingen online via vores rekrutteringssystem. Vedhæft CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser.

Vil du vide mere? Besøg http://www.domstol.dk/holstebro eller kontakt afdelingsleder Joan Jakobsen på tlf. 99 68 54 00.

Alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Retten i Holstebro, Stationsvej, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f963234c-257a-4af0-9075-9ec8297da453

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet