i Midt- og Vestjyllands Politikreds
I Midt- og Vestjyllands Politikreds er vi ambitiøse i arbejdet med at koordinere den kriminalpræventive forebyggelse. Derfor søger kommunerne i Midt- og Vestjyllands Politikreds en ny tværkommunal koordinator på SSP og PSP-området.
Den tværkommunale koordinator arbejder for politikredsens 11 kommuner og har fysisk placering i afdelingen for forebyggelse, nærhed og tryghed (FNT) ved Midt- og Vestjyllands Politi, på hovedstationen i Holstebro. Holstebro Kommune er ansættelsesmyndighed på vegne af de 11 kommuner, mens Midt- og Vestjyllands Politi stiller arbejdsplads og IT til rådighed.
I stillingen kommer du til at varetage forskellige opgaver som koordinering af SSP og PSP-samarbejdet mellem kommunerne og politiet samt faglig sparring og erfaringsudveksling på det kriminalitetsforebyggende område. I det daglige arbejde har du som koordinator et tæt samarbejde med den politifaglige konsulent i FNT og formanden for SSP-samrådet Midt/Vest. Bl.a. som følge af, at stillingen har været besat af samme medarbejder siden 2011, er de mere konkrete opgaver i funktionen aktuelt under revidering. Der arbejdes med udgangspunkt i tværgående målsætninger og prioriteringer, som sker i Kredsrådet og kommunernes Lokalråd.
Desuden vil en opgave i stillingen være at koordinere sager og facilitere møder i Samrådet for unge lovovertrædere i Midt- og Vestjyllands Politikreds.
Faglige kompetencer
- Du har stærke kompetencer inden for administrative opgaver.
- Du har gerne kendskab til kommunale- og politifaglige sagsgange.
- Du er i stand til at sætte dig ind i nyt lovgrundlag, der vedrører kriminalitetsforebyggelse.
- Du har relevant forebyggelsesfaglig viden.
- Du arbejder helhedsorienteret, som betyder, at du formår at tænke, handle og koordinere på tværs af fag og organisation.
Personlige kompetencer
- Du brænder for det forebyggende arbejde og har interesse i at gå i dialog med interne og eksterne samarbejdspartnere med henblik på at udvikle det tværfaglige samarbejde.
- Du kan arbejde selvstændigt, men samtidig besidder du gode samarbejdsevner og er en holdspiller.
- Du er nysgerrighed, ansvarsbevidst, tålmodig og udadvendt og i stand til at tilpasse kommunikationen til vekslende modtagere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn efter kvalifikationer.
Stillingen er 32-37 timer/uge.
Stillingen er til besættelse fra den 1. februar 2026.
For yderligere information
henvises til
- Direktør for Børn og Unge i Holstebro Kommune, Helle Støve, telefon 29 17 34 32 eller
- Vicepolitiinspektør ved Midt- og Vestjyllands Politi, Frederik Sundtoft, telefon 40 35 88 37.
Ansøgningsfrist
10. december 2025 kl. 12.00.
Samtaler finder sted den 17. december 2025 mellem kl. 8.30-12.00.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Børn og Unge, Kirkestræde, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e358b934-d01c-4d26-b07d-76ef7edfc9c3