BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Holstebro
Midt- og Vestjyllands Politi søger en engageret og kompetent sektionsleder til enheden Registre og Jura i Politiets Administrative Center (PAC).
Her får du muligheden for at udføre meningsfuldt arbejde med både drifts- og personaleledelse i et landsdækkende center med ca. 350 medarbejdere, der løser vigtige samfundsopgaver for at holde Danmark trygt og sikkert.
Om stillingen og afdelingen
PAC er en del af Midt- og Vestjyllands Politi, og Registre og Jura er en af tre enheder i PAC, hvor der er ca. 70 medarbejdere, som du sammen med to andre sektionsledere skal varetage ledelsen af. Ledergruppen består af 3 sektionsledere i Registre og Jura, en sektionsleder i Jura og en enhedschef. Du vil desuden have et tæt samarbejde med de øvrige afdelinger i politikredsen og deltage i et fagligt og strategisk samarbejde med Rigspolitiet og Rigsadvokaten.
I Registre og Jura sørger vi blandt andet for, at Kriminalregisteret er opdateret med oplysninger om borgere, der er blevet dømt i en straffesag. Kriminalregisteret bruges dagligt af politiet, anklagemyndigheden, kriminalforsorgen og domstolene, som er afhængige af aktuelle og korrekte oplysninger fra Kriminalregisteret i deres arbejde. Vi udsteder også straffe- og børneattester til borgere og virksomheder og håndterer digitalisering af domme og andre strafferetlige afgørelser til brug for den videre strafforfølgning i verserende straffesager.
Som leder i Registre og Jura får du en helt unik mulighed for at bidrage til et af de vigtigste områder inden for retssikkerheden i Danmark.
Arbejdsområdet kræver en leder med overblik, sans for detaljer og forståelse for vigtigheden af struktur.
Du vil også være ansvarlig for medarbejdernes individuelle udvikling og arbejde aktivt for at styrke det kollegiale sammenhold, som er en forudsætning for psykologisk tryghed og et sundt arbejdsmiljø. I ledergruppen er der en uformel omgangstone, og vi samarbejder om at løse de daglige opgaver og nå vores mål. Fagligt vil du blive understøttet af kompetente og engagerede fagkoordinatorer.
Om dig:
Vi forventer, at:
• du har solid erfaring med personaleledelse, er dygtig til at kommunikere og
formår at skabe tryghed for medarbejderne både til daglig og under
forandringer.
• du leder gennem anerkendelse, respekt og tillid og vægter at være synlig og
tilgængelig for dine medarbejdere. Din humor og dit gåpåmod inspirerer og
motiverer dine medarbejdere.
• du går analytisk til værks og kan prioritere, hvordan ressourcerne bruges bedst
og er nysgerrig på nye ideer og kan omsætte dem til synlige resultater i
samarbejde med lederkollegaer og medarbejdere.
• du har kendskab til forvaltningsret og sagsbehandling og er vant til at arbejde i
en kompleks, gerne politisk styret organisation.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.
Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand, kan du bibeholde din nuværende ansættelsesform.
Din indplacering vil som udgangspunkt være som sektionsleder.
Det er en forudsætning for ansættelse i Midt- og Vestjyllands Politi, at du kan blive sikkerhedsgodkendt til HEMMELIG, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.
Dit arbejdssted bliver Midt- og Vestjyllands Politi, Politiets Administrative Center, i Holstebro.
Midt- og Vestjyllands Politi er en røgfri arbejdsplads.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
Der forventes afholdt 1. og 2. samtale henholdsvis den 10. juni og 13. juni 2024.
Kontakt og ansøgning
For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte juridisk chef Mette Hermansen, tlf. 51597042.
Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Læs mere om politikredsen og Politiets Administrative Center på politi.dk.
Ansøgningsfrist: 5. juni 2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Midt- og Vestjyllands Politi, Nørreport, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6056956