BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kom i usædvanligt godt selvskab hos Gråkjær.
Gråkjærkoncernen har 50 års erfaring med byggeri i mange segmenter og har opbygget et gennemprøvet koncept, som kombinerer avanceret teknologi, økonomisk forståelse og solid projektledelse. Dyder som troværdighed, ordholdenhed, udvikling og orden i tingene er således fundamentale pejlemærker i Gråkjærs daglige arbejde.
Siden virksomhedens opstart er det blevet til mere end 4.000 byggeprojekter i ind- og udland, og i dag opføres nøglefærdige totalentrepriser inden for områderne erhverv, boliger og landbrug.
Virksomheden har ca. 110 medarbejdere og har hovedkontor i Holstebro.
Som Gråkjærs nye økonomidirektør bliver du en nøglespiller i virksomhedens strategiske ledelse og stærk sparringspartner for virksomhedens administrerende direktør. Den rette kandidat vil have solid erfaring inden for økonomistyring, rapportering og strategisk planlægning.
OVERORDNEDE ANSVARSOMRÅDER
- Overvågning og styring af virksomhedens økonomiske aktiviteter
- Sikring af en overordnet høj kvalitet og validitet i virksomhedens økonomiske rapportering
- Sikring af at byggesager gennemføres efter samme økonomiske styringsredskaber
- Overordnet styring og optimering af virksomhedens likviditet og cash flow
- Sikring af overholdelse af lovgivning og regler inden for økonomi- og IT-området
- Sikring af sammenhæng mellem IT-systemer og forretningsudvikling
- Personaleansvar for 4 medarbejdere i økonomi- og IT-afdeling
- Ansvarlig for finansiering af investeringsprojekter og løbende sparringspartner for investeringschef
- Rapportering af nøgletal og økonomiske resultater til direktion og bestyrelse
- Sikring af virksomhedens tilgodehavender
- Vognpark og aktuel bilpolitik
- Samarbejde og aftale med pengeinstitutter og kreditforsikringsselskaber, herunder løbende rapportering og afholdelse af møder
- Virksomhedens samarbejde med revisorer, herunder planlægning af revision og aflæggelse af årsregnskab mv.
- Udarbejdelse af budgetforslag til bestyrelse
Økonomidirektøren indgår i direktionen og i ledergruppen og vil deltage i bestyrelsesmøder, herunder forestå gennemgang af perioderegnskab og forventninger til resterende del af regnskabsåret.
KVALIFIKATIONER
- Minimum HD(R) eller en kandidatgrad i økonomi
- Solid erfaring som CFO eller tilsvarende i lignende organisation
- Dybdegående kendskab til finansiel rapportering og analyse
- Stærke ledelses- og kommunikationsevner
- Evne til at arbejde strategisk og bidrage til virksomhedens udvikling
PERSONLIGE EGENSKABER
- Analytisk og strategisk tænkning
- Beslutningsdygtig og handlekraftig
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner
- Evne til at arbejde i en dynamisk og foranderlig virksomhedskultur
Der bliver sagt om os, at vi er usædvanligt ordentlige. Medarbejderne er vores vigtigste og største ressource, og som Gråkjærs nye økonomidirektør bliver du en del af en flad organisation, der er karakteriseret ved åben dialog mellem ledelse og medarbejdere, og hvor den enkelte medarbejder har indflydelse på dagligdagen.
SOM EN DEL AF GRÅKJÆR FÅR DU
- Mulighed for at være en nøglespiller i virksomhedens strategiske beslutningsproces
- Konkurrencedygtig løn og vilkår
- Mulighed for professionel udvikling
- Mulighed for deltagelse i medarbejderaktieprogram
Hvis du opfylder ovenstående kvalifikationer og er klar til at tage ansvar for IT- og økonomistyringen i en usædvanlig og spændende virksomhed, opfordrer vi dig til at uploade din ansøgning og CV.
Tiltrædelse er 1. februar 2024 eller efter nærmere aftale. Vi afholder løbende samtaler.
Spørgsmål til stillingen kan rettes til bestyrelsesformand Per Schak Andreasen på tlf. 2557 4057 eller adm. direktør Henrik Bastrup Skaarup på tlf. 2210 6706.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gråkjær Holding A/S, Fabersvej, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947696