Økonomikonsulent til budget- og projektledelse i Holstebro Kommune

dato

Vil du være med til at understøtte lederne i Holstebro Kommune?
Så har du nu muligheden for at blive en del af Økonomiafdelingen og træde ind i et tæt samarbejde med fagområderne omkring budgetopfølgning, projektledelse og udarbejdelse af analyser og ledelsesinformation.

I Økonomi har vi mange spændende projekter på vej, og i øjeblikket er vi bl.a. i gang med at re-designe vores ledelsesinformation for at få endnu bedre fat i alle brugerne og udnytte de mange fagdata vi har. Vi er også ved at udvikle metoden for budgetopfølgningen på alle økonomis områder på tværs af kommunen og arbejder ligeledes med data på tværs i vores fælles ledelsesinformationssystem Targit. Afhængig af din interesse er der således rig mulighed for at få dine egne projekter samt at arbejde med ledelsesinformation. Vi spænder bredt både i erfaring, alder, uddannelse samt opgaver og kan derfor sikre, at du får den optimale mulighed for at bidrage med netop dine kompetencer.

Du bliver en del af Budgetteamet, som består af ca. 20 medarbejdere. Budget har det overordnede ansvar for kommunens budget samt budgetopfølgning og leverer analyser og ledelsesinformation til hele organisationen. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med fagområderne.

Om jobbet – og dine opgaver
Du træder ind i et team med dygtige konsulenter, som besidder stor faglig ekspertise, og du vil derfor opleve rig mulighed for sparring, samt fælles udviklingsdrøftelser om økonomistyringen på områderne.

Vi glæder os til at byde dig velkommen i teamet, og vi er opmærksomme på at hjælpe dig godt i gang med dine opgaver, som primært vil omfatte:

  • Budgetopfølgninger og budgetlægning for Teknik og Miljø samt Anlæg
  • Økonomiske analyser og udvikling af ledelsesinformation med rig mulighed for at påvirke både indhold og retning
  • Projektledelse
  • Sagsfremstillinger og formidling af økonomiske problemstillinger
  • Konsulentbistand til de enkelte fagchefer

Der er mulighed for at tilpasse indholdet i stillingen efter erfaring og interesse.

Om dig – og dine kvalifikationer
Du kommer godt i gang med opgaverne, hvis du er god til at danne relationer, trives i at samarbejde med andre, samtidig med at du står fast på din faglighed, udfordrer overbevisninger og understøtter at de nødvendige beslutninger træffes og implementeres i organisationen. Derudover forventer vi, at du:
  • Arbejder selvstændigt med egne opgaver og samtidig bidrager til teamets fælles opgaveløsning
  • Arbejder metodisk og systematisk
  • Udviser nysgerrig og ejerskab for at udvikle din opgaveløsning, bl.a. ved at holde dig opdateret fagligt
  • Synes om at kommunikere din viden, både mundtligt og skriftligt
  • Har en relevant uddannelse og herunder erfaring med projektledelse, ledelsesinformation, analyser samt økonomiske funktioner og værktøjer (f.eks. Excel, ØS-Indsigt, TARGIT, AS2007)

Bemærk; Er du nyuddannet er vi også nysgerrige på at høre fra dig.

Hvem er vi?
Økonomis fornemmeste opgave er at sikre, at budgetansvaret løftes på tværs af organisationen gennem budget, budgetopfølgning og regnskab. Vi skaber overblik og forudsætningerne for kommunens samlede indtægter og udgifter på godt 4 mia. kr. Økonomi har ca. 45 ansatte ligeligt fordelt mellem Budget og Regnskabsservice.

Vi insisterer på at dele viden og udvikle både opgaven og hinanden. Vi sætter stor pris på vores interne samarbejde og vores tætte samarbejde med fagområderne.
Udover at gå op i kommunens økonomi, går vi også op i, at vi har en god arbejdsplads med høj trivsel. Vi har et godt socialt fællesskab og en uformel tone. I afdelingen er der en masse engagerede medarbejdere, der arrangerer forskellige sociale arrangementer. Det kan være alt fra løbeture, idrætsdag, brætspilsaftener, ture til travbanen, sysleaftener, og padel-træning. Vi arbejder i fleksible rammer, så vores hverdag hænger sammen samtidig med, at vi har fokus på kerneopgaven og hinandens behov.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte:
Dennis Østerdal Nielsen, leder af Budget på mail: DON@holstebro.dk eller på mobil 25 76 48 50.

Løn og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer pr. uge og med tiltrædelse senest den 1. marts 2025 og gerne tidligere.

Arbejdssted er på Holstebro Rådhus, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Kommunernes Landsforening og forhandles med den faglige organisation.

Ansøgningsfrist
Du søger stillingen og sender din motiverede ansøgning via linklet 'Søg stillingen'.
Vi skal modtage din ansøgning senest den 4. januar 2026 kl. 23.59, og vi forventer at afholde samtaler den 9. januar 2026.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holstebro Kommune, Kirkestræde, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/e9f28424-c6a9-44c8-a8fd-ad28b07a6f6d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet