Et trivselsprojekt på Nørre Boulevard Skolen i Holstebro har medført mere selvværd og bedre fællesskab blandt skolens børn.
Børnene på skolen er blevet bedre til at tale med hinanden, efter et nyt projekt har sat fokus på trivsel. Det er en passioneret skolelærer, Gitte Hedegaard, der står bag projektet. Hun har selv haft en hård barndom og har valgt at bruge sine erfaring til at øge børnenes trivsel.
Fokus på trivsel
Det er mellemskolen 4., 5. og 6. klasserne på Nørre Boulevard Skolen, der har haft besøg af skolelæreren, Gitte Hedegaard, der har udviklet et helt konkret trivselsprojekt, som hedder ”Vores Skolefamilie”.
Skolen har i forvejen ekstra fokus på elevernes trivsel. Både på grund af to år med corona, men også på grund af et tungt og omfattende inklusionsarbejde, der er med til at påvirke elevernes trivsel.
Projektet ”Vores Skolefamilie”
Selve projektet består konkret af opgaver, der gives til eleverne. Det er opgaver, hvor de skal rose hinanden, passe på hinanden og lære, hvordan man snakker, om det der er svært. Det er primært lærerne, der står for øvelserne, der strækker sig over en periode på seks uger. At det er lærerne, der står for det praktiske skyldes, at det er dem der er ”eksperterne” i børnene, da de har den daglige nære relation til børnene.