BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
PRODUKTIONSPLANLÆGGER
En af vores produktionsplanlæggere har fået andet spændende arbejde uden for organisationen, og derfor søger vi nu hans afløser.
Kontaktfladen i jobbet er meget bred, og du bliver en central kollega i bestræbelserne på, at BIRN fastholder sin ledende markedsposition via en høj leveringspræcision. Du bliver en del af et dygtigt og kompetent team med 4 andre planlæggere, og du får reference til Planning Manager.
Som nævnt består planlægningsafdeling af fire erfarne planlæggere, der hver har ansvaret for deres fagområde, og som arbejder med at planlægge og styre produktionen af forskellige støbejernsprodukter. Funktionen er derved et vigtigt bindeled imellem mange andre af virksomhedens afdelinger.
Afdelingen har i år påbegyndt en større udviklingsrejse, hvor der bliver langt større fokus på medarbejderudvikling, både personligt og fagligt, samtidig med at der arbejdes målrettet med at forbedre og optimere planlægningsprocesser og systemer på tværs.
ARBEJDSOPGAVER & ANSVARSOMRÅDER
Dine opgaver som vores nye Produktionsplanlægger vil i hovedtræk, men ikke i prioriteret rækkefølge, være:
- Daglig behovsplanlægning for vores montageafdeling og koordinering med produktionen
- Daglig opfølgning på produktionsafvigelser som kræver re-planlægning og evt. yderligere koordinering med vores Customer Coordinators
- Planlægning af varer til underleverandører - der kan forventes få årlige rejsedage
- Oprettelse af indkøbsordrer samt løbende fakturagodkendelse
- Kommunikation og opfølgning mod leverandører ift. rettidig levering
- Intern koordinering med varemodtagelsen og kontrolafdelingen, såfremt der skal prioriteres på indkomne varer
- Optimere transporter til og fra underleverandører
- Deltage i leverandørmøder - evt. sammen med indkøb
- Ad hoc specifikation og rapportudarbejdelse som kan bibringe det fornødne overblik (Cognos/Excel etc.)
FAGLIGE KVALIFIKATIONER
Du har erfaring med produktionsplanlægning fra en industriel produktion - branchen er ikke afgørende. Du kommer til at arbejde med hele planlægningsprocessen, så planlægningsteamet bliver mere fleksibelt. Vi bruger M3 som ERP-system, samt SWB (Scheduling Workbench) som planlægningsprogram.
Planlægningsfunktionen er midtpunktet for en hektisk hverdag, hvor der løbende tages mange beslutninger, og hvor en proaktiv adfærd er helt afgørende for resultatskabelsen.
Du skal derfor kunne trives i et job, hvor du både skal sikre overblik og evne at dykke ned i detaljen, alt imens du bidrager til fremdrift, fokus og et godt kollegaskab. Det kræver en struktureret tilgang, modet til at kaste sig ud i udfordringerne og en solid personlighed, der kan håndtere pressede situationer i et højt arbejdstempo.
Hertil har du en god forståelse for processer og sammenhængen med planlægningssystemerne og dets stamdata. Vi vægter således, at du har erfaring og forståelse for de dynamikker, der er i en produktionsvirksomhed.
Din uddannelsesmæssige tilgang til stillingen kan kan være bred, men din uddannelse og dine teoretiske kompetencer skal matche et niveau, der kan støtte den fortsatte udvikling af planlægningsfunktionen på virksomheden. Måske har du hertil en faglig værktøjskasse bestående af LEAN og Projekt værktøjer, eller blot et kendskab hertil.
PERSONLIGE KVALIFIAKTIONER
- Din nysgerrighed på konstante forbedringer er drivkraften i at vi som logistikafdeling løbende udvikler os.
- Du evner at prioritere når opgavelisten er fuld, og du har en optimistisk tilgang til de udfordringer, du møder på din vej.
- Du er en stærk kommunikator, som arbejder analytisk og går systematisk til værks. Du er selvledende, og du opbygger en naturlig tillid omkring din person, som inspirerer og skaber engagement.
- Du er løsningsorienteret og evner at skabe konstruktive relationer med kolleger og samarbejdspartnere, så vi holder en fælles agenda.
- Du er en god teamplayer med en nysgerrig og videbegærlig attitude i din opgaveløsning. Din tilgang til opgaverne er serviceorienteret og struktureret, og dit drive gør det helt naturligt for dig at tage ansvar og ikke mindst overholde deadlines.
- Du føler dig klar til at tage et større ansvar, hvor du ikke kun selv eksekverer, men også er inspiratoren i dit team når der skal tages ansvar.
- Som person er du robust, og du trives med komplekse problemstillinger i et miljø med til tider korte og skarpe deadlines.
- Sprogligt begår du dig ubesværet på engelsk og gerne tysk. Har du kendskab til svensk, er det et yderligere plus.
VIRKSOMHEDEN
BIRN i Holstebro er koncernhovedkvarter for en af Nordeuropas største støberikoncerner, og vi har datterselskaber i Danmark, Sverige, Tyskland og Italien.
Vi er primært ordreproducerende og støber, overfladebehandler bearbejder og monterer højkvalitets støbejernsprodukter til bl.a. lastbilindustrien.
BIRN har en lang og traditionsrig virksomhedshistorie. Koncernen beskæftiger omkring 800 medarbejdere, heraf ca. 520 i Holstebro.
Hovedparten af produktionen afsættes internationalt.
Virksomhedens dna udspringer fra vores passionerede medarbejdere, der samarbejder på tværs af koncernen som et fælles team, og som virksomhed og medarbejdere fremstår vi ansvarlige og ordentlige i ord og handling.
Kan du se dig selv i disse værdier, og kan du bidrage til fællesskabet med høj faglighed, godt humør og forandringsparathed, så er du måske vores ny kollega.
VI TILBYDER
Du får en god oplæringsperiode, og du bliver et aktiv i en spændende og fagligt udfordrende stilling i en international fokuseret virksomhed.
Gagepakken forhandles individuelt på et niveau, der matcher dine kvalifikationer.
YDERLIGERERE INFORMATION
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller BIRN koncernen, bedes du kontakte Planning Manager Steffen Brågård +45 3016 0192 eller Group HR Manager Morten Madsen på tlf. +45 3016 0115.
ANSØGNING
Vi ser frem til snarest muligt at modtage din motiverede ansøgning vedlagt CV og relevante bilag.
Da vi vægter diversitet i organisationen, opfordrer vi alle uanset køn, etnicitet, alder etc. til at søge stillingen.
Bemærk at vi holder samtaler løbende og lukker stillingen, når vi har fundet den rette kandidat.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vald. Birn A/S, Frøjkvej, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973225