BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Retten i Holstebro søger to faglig stærke afdelingsledere til skifte- og fogedretten
Har du stor viden indenfor fogedret eller skifteret? Er du tilmed en dygtig leder med evnen til at balancere mellem sagsbehandling og ledelse? Så er du måske vores kommende afdelingsleder.
Vi søger to faglig stærke og erfarne afdelingsledere, som kan se sig selv stå i spidsen for det overordnede ansvar for driften og videreudviklingen af skifteretten eller fogedretten. Du vil sammen med funktionschefen få ledelsesansvaret for afdelingens kontoransatte, og er ansvarlig for den overordnede tilrettelæggelse af arbejdet med behandlingen af sagerne. Afdelingslederen bruger cirka halvdelen af sin tid på sagsbehandling, så der lægges stor vægt på at du er godt inde i afdelingens sagsområder, så du dels kan prioritere den samlede løsning og dels kan deltage i sagsbehandlingen selv.
Vi søger en person med:
- Stor erfaring indenfor fogedret eller skifteret, som kan tage del i sagsbehandlingen og varetage kontakten til offentlige myndigheder og andre professionelle aktører i forbindelse med sagsbehandlingen.
- Personaleledelseserfaring eller har et stærkt ledertalent samt, at du har kendskab til og interesse for ovennævnte sagsområder.
- Evnerne til at motivere og udvikle medarbejdere
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner
- Flair for værdibaseret ledelse. Det betyder blandt andet, at du ikke alene skal være god til at eksekvere, men at du skal gøre det med brug af intuition og empati.
- En analytisk tilgang til sagsbehandling og evnen til at træffe beslutninger på et strategisk niveau.
- En spændende stilling med stor indflydelse på driften i fogedretten eller skifteretten
- En dynamisk og udfordrende hverdag med højt fagligt niveau
- Et godt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer
- Stor selvstændighed i jobbet og muligheder for faglig og personlig udvikling
- En god og munter tone i omgangen med hinanden, og du skal derfor helst kunne indgå i samarbejdet med humor og godt humør.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Afhængigt af dine kvalifikationer og din erfaring vil stillingen blive indplaceret i løngruppe 3, sats 3 eller 4. Den endelige placering er afhængig af kvalifikationer og erfaring. Der vil være mulighed for at forhandle såvel indplacering som tillæg
Ansøgning:
Du sender dit CV og ansøgning elektronisk via vores rekrutteringssystem www.domstol.dk/holstebro. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.
Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 15. juni 2023
Samtaler forventes afholdt uge 25
Ønsket tiltrædelse vil senest være 1. august 2023
Vil du vide mere?
Ved spørgsmål angående stillingen, er du velkommen til at kontakte Administrationschef Ulrik Kipling på tlf. 27584801 eller via mail ulk@domstol.dk.
Læs mere på www.domstol.dk og vores hjemmeside www.domstol.dk/holstebro.
Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Retten i Holstebro, Skivevej 2, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169395&DepartmentId=7041&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841506