Har du lyst til at spille med både socialfaglige, juridiske og administrative bolde? Kan du tage anførerbindet på, når vi udvikler og kvalitetssikrer sagsbehandlingen, kan du både ”gå selv”, gå forrest og også spille godt sammen med kompetente fagprofiler, medarbejdere samt ledere?
Vores kollega går på barsel, og vi har derfor en ledig plads i sekretariatet i Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked. Vi søger en socialfaglig konsulent/rådgiver til at sikre og videreudvikle sagsbehandlingen i Holstebro Kommunes beskæftigelsessager. Jobbet er mangefacetteret og du skal kunne indtage mange pladser på banen; både som anfører for læring, kvalitetsudvikling og lovgivning – samt som tovholder i forhold til socialfaglige ledelsestilsyn.
Om jobbet – og dine opgaver
Du bliver en del af et tværgående sekretariat, som betjener hele forvaltningen, samarbejder med mange fagligheder og understøtter en stor del af Holstebro Kommunes vigtige indsatser.
Dine opgaver er primært at:
- Være medlem af pensionsbevillingsudvalget
I Holstebro Kommune arbejder vi med armslængdeprincippet jf. vejledningen på området mellem driften og bevillingsudvalget. Du får en central rolle i arbejdet med pensionssager med at sikre, at afgørelser træffes og udarbejdes på et solidt socialfagligt og juridisk grundlag.
- Sikre læring og kvalitet i vores sagsbehandling på beskæftigelsesområdet
Du medvirker til at sikre og understøtte en effektiv implementering af nye regler og processer.
Det er derfor vigtigt, at du er god til at skabe relationer, evner positionsskifte og trives med at samarbejde samt reflektere med forskellige fagprofiler, medarbejdere og ledere.
- Være opdateret på lovgivningen på beskæftigelsesområdet
Du opsøger, indsamler og formidler praksisnær viden om lovstoffet, herunder bl.a. om ny lovgivning og præcisering af gældende, høringsforslag, fremsatte lovforslag og principmeddelelser, så det bidrager til helhedstænkning og vidensdeling.
- Varetage tovholderfunktion i forhold til det socialfaglige ledelsestilsyn på beskæftigelsesområdet
Ledelsestilsynet er et omdrejningspunkt for vores interne sagsrevision og et vigtigt grundlag for den løbende læring i sagerne. Vi lægger stor vægt på, at tilsynet ses ind i en lærings-sammenhæng. Tilsynet vil også indeholde løbende kvalitetssikring af sagsbehandlernes indberetninger og brug af it-systemer.
I stillingen ligger også at du, som konsulent i sekretariatet, bidrager til løsningen af administrative opgaver og projekter, som et led i sekretariatets understøttelse af hele forvaltningen.
Om dig – og dine kvalifikationer
Du er måske en erfaren rådgiver fra et jobcenter, måske er du uddannet socialrådgiver, socialformidler, kandidat i socialt arbejde eller du har en juridisk baggrund. Du har formentlig en solid socialfaglig baggrund på beskæftigelsesområdet, som gør at du evner at håndtere overblikket over sagsforløb, herunder relevant lovgivning. Du har stærke juridiske kompetencer og solide evner for at løse komplekse administrative opgaver.
Dine personlige kompetencer er dog særligt vigtige for os. Vi ved, at det er medspillerne i vores organisation, der skaber resultaterne og at vi kan lære meget af hinanden. Du vil derfor opleve, at vi er optaget af, i hvilken grad du evner at:
- skabe det gode samarbejde med mange forskellige parter og på alle niveauer
- formidle enkelt og tydeligt i både mundtlig og skriftlig kommunikation, under pres og i ro
- bidrage til et miljø, hvor det er naturligt at give og modtage feedback
- udvise selvstændighed og beslutningsevne i opgaveløsning og vejledning
- agere på hele banen med naturlig autenticitet, myndighed og overblik.
Hvad møder du
I Holstebro Kommune bygger vi bro til hinanden. Vi har kulturen til forskel og utallige eksempler på hvad rummelighed, udsyn og tillid kan føre til. Det kan du se mere om i videoen her på: https://www.holstebro.dk/kulturentilforskel
I din dagligdag i sekretariatet møder du:
- Et arbejdsmiljø med et godt kollegaskab og en uformel omgangstone
- Afvekslende opgaver og mulighed for at dygtiggøre dig samt øve indflydelse på eget arbejdsområde
- En opgavetilgang, hvor vi naturligt kvalitetsudvikler tværfagligt sammen med relevante parter og fagligheder.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Lone Hvas, sekretariatsleder Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked
E-mail: Lone.Hvas@holstebro.dk eller telefon 22 37 04 75
Løn og ansættelsesvilkår:
Vi tilbyder et barselsvikariat med tiltrædelse den 1. december 2025 eller hurtigst muligt derefter.
Arbejdssted er på Holstebro Rådhus, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation samt Kommunernes Landsforening og forhandles med den faglige organisation.
Ansøgningsfrist:
Vi vil gerne modtage din motiverede ansøgning og relevante bilag via Holstebro Kommunes hjemmeside senest den 27. oktober 2025 kl. 08.00. Vi forventer at afholde samtaler den 30. oktober 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Holstebro Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked - Sekretariat, Kirkestræde, 7500 Holstebro
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/0a9c4309-6f59-4ef1-ba30-cea8f620da68