Socialfaglig konsulent til Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked – Genopslag

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at spille med både socialfaglige, juridiske og administrative bolde? Kan du tage anførerbindet på, når vi udvikler og kvalitetssikrer sagsbehandlingen - og kan du både ”gå selv” og gå forrest - og også spille godt sammen med kompetente fagprofiler, medarbejdere og ledere?

Vi har en ledig plads i sekretariatet i Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked og søger en socialfaglig konsulent/-rådgiver til at sikre og videreudvikle sagsbehandlingen i Holstebro Kommunes beskæftigelsessager. Jobbet er mangefacetteret og du skal kunne indtage mange pladser på banen; både som anfører for læring, kvalitetsudvikling og lovgivning – og som tovholder ift. socialfaglige ledelsestilsyn.

Om jobbet – og dine opgaver
Du bliver en del af et tværgående sekretariat, som betjener hele forvaltningen, samarbejder med mange fagligheder og understøtter en stor del af Holstebro Kommunes vigtige indsatser.

Dine primære opgaver er at

  • sikre læring og kvalitet i vores sagsbehandling på beskæftigelsesområdet.
    Du medvirker til at sikre og understøtte en effektiv implementering af nye regler og processer.
    Det er derfor vigtigt, at du er god til at skabe relationer, evner positionsskifte og trives med at samarbejde og reflektere med forskellige fagprofiler, medarbejdere og ledere.
  • varetage tovholderfunktion ift. det socialfaglige ledelsestilsyn på beskæftigelsesområdet.
    Ledelsestilsynet er et omdrejningspunkt for vores interne sagsrevision og et vigtigt grundlag for den løbende læring i sagerne. Vi lægger stor vægt på, at tilsynet ses ind i en lærings-sammenhæng. Tilsynet vil også indeholde løbende kvalitetssikring af sagsbehandlernes indberetninger og brug af it-systemer.
  • være formand for pensionsbevillingsudvalget.
    I Holstebro Kommune arbejder vi med armslængdeprincippet mellem driften og bevillingsudvalget.
  • være opdateret på lovgivningen på beskæftigelsesområdet.
    Du opsøger, indsamler og formidler praksisnært viden om lovstoffet herunder bl.a. ny lovgivning, præcisering af gældende, høringsforslag, fremsatte lovforslag og principmeddelelser, så det bidrager til helhedstænkning og vidensdeling.
I stillingen ligger også at du, som konsulent i sekretariatet, bidrager til løsningen af administrative opgaver og projekter, som et led i sekretariatets understøttelse af hele forvaltningen.

Om dig – og dine kvalifikationer
Du er måske en erfaren rådgiver fra et jobcenter, måske er du uddannet socialrådgiver, socialformidler, kandidat i social arbejde eller du har en juridisk baggrund. Du har formentlig en solid socialfaglig baggrund på beskæftigelsesområdet, som gør at du evner at håndtere overblikket over sagsforløb, herunder relevant lovgivning. Du har stærke juridiske kompetencer og solide evner for at løse komplekse administrative opgaver.

Dine personlige kompetencer er dog særligt vigtige for os. Vi ved, at det er medspillerne i vores organisation, der skaber resultaterne og at vi kan lære meget af hinanden. Du vil derfor opleve, at vi er optaget af, i hvilken grad du evner at
  • skabe det gode samarbejde med mange forskellige parter og på alle niveauer
  • formidle enkelt og tydeligt i både mundtlig og skriftlig kommunikation, under pres og i ro.
  • bidrage til et miljø, hvor det er naturligt at give og modtage feedback
  • udvise selvstændighed og beslutningsevne i opgaveløsning og vejledning
  • agere på hele banen med naturlig autenticitet, myndighed og overblik

Hvad møder du
I din dagligdag i sekretariatet møder du
  • Et arbejdsmiljø med et godt kollegaskab og en uformel omgangstone.
  • Afvekslende opgaver og mulighed for at dygtiggøre dig og øve indflydelse på eget arbejdsområde
  • En opgavetilgang, hvor vi naturligt kvalitetsudvikler tværfagligt sammen med relevante parter og fagligheder

Du møder også masser af smil og godt humør, en fantastisk personaleforening og masser af muligheder for at udvikle dig - dét håber vi også, at du vil bidrage til efter bedste evne.

I Holstebro Kommune bygger vi bro til hinanden. Vi har kulturen til forskel og utallige eksempler på hvad rummelighed, udsyn og tillid kan føre til. Det kan du se mere om i videoen her.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Lone Hvas, sekretariatsleder Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked på mail: Lone.Hvas@holstebro.dk eller telefon 22 37 04 75.

Løn og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder en fast stilling med tiltrædelse senest den 1. december 2023.
Arbejdssted er på Holstebro Rådhus, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Kommunernes Landsforening og forhandles med den faglige organisation

Ansøgningsfrist
Vi vil gerne modtage din motiverede ansøgning og relevante bilag via Holstebro Kommunes hjemmeside senest den 20. oktober 2023 kl. 08.00.
Vi forventer, at afholde samtaler den 26. oktober 2023.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked - Sekretariat, Kirkestræde, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912945

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet