Socialfaglig rådgiver til Sygedagpengeafdelingen med fokus på trivsel og arbejdsmarked

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde sammen med os i Sygedagpengeafdelingen? Tror du også på at alle kan - og gerne vil – være en del af arbejdsmarkedet? Sætter du pris på det motiverende møde med borger, dage der ikke er ens, værdien af dine socialfaglige vurderinger, den løsningsorienterede dialog med arbejdsgiver og glade omsorgsfulde kollegaer?

Vi er i en konstant og spændende udvikling, vi er ambitiøse, og stræber efter bæredygtige løsninger for den enkelte borger. Desuden har vi et særligt fokus på at styrke borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet.

Vi er en stor afdeling med 48 engagerede, fagligt orienterede og kompetente medarbejdere. Vi tager hånd om din introduktion, og sikre gode muligheder for faglig støtte og vejledning. Vi har et godt arbejdsmiljø, både fagligt og kollegialt, og sætter pris på, at det også skal være sjovt at gå på arbejde. Vi tror på, at trivsel er afsættet for godt og effektivt arbejde, ligesom vi hjælper hinanden til at være gode.

Afdelingen består af flere rådgivergrupper som varetager opfølgning og myndighed omkring sygemeldte borgere både på sygedagpenge og i jobafklaringsforløb. Desuden er der i afdelingen et solidt team af jobkonsulenter, der målrettet understøtter meningsgivende forløb i forskellige virksomheder. Vi har også medarbejdere, som tilbyder aktive forløb til de sygemeldte i form af mestring og smertetackling samt tilbud om mindfulness. Desuden har vi et dynamisk arbejdsfastholdelsesteam, der også samarbejder tæt med rådgiverne.

Der er tale om et langt vikariat – frem til og med august 2025 - og arbejdet vil bl.a. omfatte

  • tidlig indsats, virksomhedskontakt og tilknytning til arbejdsmarkedet
  • rådgivning, vejledning og koordination af forløb med sygemeldte borgere
  • opfølgning på og koordinering af sygedagpengesager og iværksættelse af tiltag, der sikrer, at den sygemeldte bevarer tilknytningen til arbejdsmarkedet
  • forberedelse af sager til rehabiliteringsteamet (sager til fx fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension)
  • iværksættelse, koordination og opfølgning på jobafklaringsforløb
  • administrative funktioner og myndighedsansvar i forhold til eget arbejdsområde

Vi ønsker, at du har en refleksiv tilgang, og at du
  • Har relevant uddannelse og erfaring med beskæftigelsesområdet – gerne sygedagpenge- og jobafklaringsområdet og meget gerne erfaring med at skrive forvaltningsretlige gode afgørelser.
  • Evner at sætte dig ind i lovgivningen og de muligheder, der findes for at kunne tilrettelægge en individuel og målrettet indsats mod selvforsørgelse. Du er selvledende og påtager dig myndighedsrollen samt mødelederrollen hvor dette er påkrævet
  • Forstår at arbejde formålsstyret efter mål og delmål i samarbejde med borger, dit team og øvrige professionelle samarbejdspartnere
  • Kan møde den sygemeldte med respekt og evner at inspirere, motivere og sikre progression, herunder at du har blik for potentialer og ressourcer frem for begrænsninger
  • Har en god social forståelse og særdeles skarpe kommunikationsevner både i tale og på skrift
  • Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring
  • Er struktureret, mental robust, kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodisk

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Det er en fordel at du har gyldigt kørekort, og egen bil til rådighed når du indimellem deltager i møder udenfor huset.

Arbejdsstedet er Kirkestræde 15, 7500 Holstebro.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til leder af sygedagpengeafdelingen Ole Astrup, telefon 40 98 48 21.

Frist
Søg stillingen online på Holstebro Kommunes hjemmeside senest den 25. august 2024.
Ansættelsessamtalen vil indeholde en mindre case, og vil foregå den 27. august 2024.

Vi glæder os til at læse din motiverede ansøgning, dit CV samt dine relevante eksamensbeviser.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holstebro Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Jobcentret - Drift, Kirkestræde, 7500 Holstebro

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6095605

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook